Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Hotové” slovenské létající auto se ukázalo na IAA. Má jeden háček, nikdy neletělo
14.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to bizarní, ale už prodávaná verze slovenského létajícího auta dosud ani nevzlétla. A není to jediná zajímavá věc, kterou jsme se dozvěděli.
Slovenský AeroMobil asi nemusíme příliš představovat, zejména našim pravidelným čtenářům - je u nás častým hostem. Naposledy jsme představovali verzi 4.0, která je prý konečně hotovým vozem pro zákazníky. Její první prezentace proběhla letos v dubnu na Top Marques v Monaku a nyní se na frankfurtském autosalonu ukázala znova.
Všechny technické parametry - karbonové monokokové šasi, 160 km/h maximálky na silnici a 357 km/h maximálky ve vzduchu, přeplňovaný plochý čtyřválec o výkonu 300 koní, který ale pohání jen vrtuli a generátor a o pohyb po silnici se stará elektromotor - jsme se dozvěděli již tehdy. Také se hovořilo o tom, že firma přijímá předobjednávky a že se cena bude pohybovat mezi 32 a 40 miliony korun.
Na frankfurtském IAA jsme se dozvěděli, že kabina je vybavena dvoustupňovými airbagy pro případ nehody a také padákem, který má v případě problémů ve vzduchu brzdit pád. Právě tento systém se ale pořád dolaďuje - u verze 3.0 ale už byl naostro vyzkoušen, nechtěně - testování verze 4.0 ve vzduchu ještě neproběhlo.
Mezi řádky čtete správně, AeroMobil 4.0 je hotové létající auto, které si můžete koupit, ve skutečnosti ale ve vzduchu ještě ani jednou nebylo. Řekl nám to Štefan Vadocz, mluvčí Aeromobilu, který dále konstatoval, že verze 4.0 je oproti provedení 3.0 téměř novým strojem. Ve skutečnosti tedy čekejme spíše další vývojový stupeň byť s podstatně pozměněnou konstrukcí. Oproti „trojce” je větší hlavně kabina, do které se údajně pohodlněji nastupuje.
AeroMobil je naživo obrovský, mnohem větší, než se fotek zdá. Kabina je velká, byť s malinkými dveřmi, trup je dlouhý a štíhlý. Na první pohled Aeromobil nepůsobí jako stroj, kterému byste s chutí svěřili život - když mu na výstavišti rozkládali křídla, celé to působilo křehce. Karbonová vana kabiny s hliníkovým zavěšením předních kol typu push-rod ale vypadá „high tech”, kvalita zpracování se zdá být špičková. Tlačná vrtule se zatím rozkládá ručně, ale v budoucnu by i tento úkon měla zajistit elektřina.
Pokud přemýšlíte, kdo asi mohl dodat plochý čtyřválec o třech stovkách koní, oficiální odpověď zní, že „je japonský a upravený u firmy Prodrive”. Ve skutečnosti je to jednotka značky Subaru, ovšem to původ potvrzuje a práci odvedenou u Prodrive nevylučuje, jen AeroMobil oficiálně nepřiznává původ u Subaru. Proč, netušíme, japonská značka je renomovaným výrobcem, stydět se není za co.
Reálné testování má začít v roce 2018, stále je to tedy jen záměr. Přesto firma už nyní AeroMobil 4.0 prodává, třebaže s reálnými dodávkami chce začít až v roce 2020. Můžete si tedy nyní jeden objednat a pustit se do získávání pilotního průkazu, protože ten budete k letu AeroMobilem potřebovat. Vedle ceny stroje budou náklady na pilotní průkaz zanedbatelné...
Takhle se AeroMobil 4.0 prezentuje naživo...
...a takto jsme jej mohli vidět na oficiálních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva