Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hrobník vašich řidičských choutek má své jméno: Volkswagen Sedric
6.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Tento stroj může být začátek konce individuální dopravy tak, jak ji známe dnes. Sedric ukazuje blízkou vizi autonomní mobility VW.
Volkswagen představuje v rámci ženevského autosalonu ve světové premiéře stylovější verzi Passatu pojmenovanou Arteon. Vůz ještě se všemi atributy, jak jej známe dnes. S volantem, pedály i spalovacím motorem. Že je to samozřejmost? Zatím ano, ne však na dlouho. Na stejném stánku vystaví německý koncern také jiný stroj reprezentující naopak revoluční budoucnost, která není vůbec tak vzdálená, jak by si kdekdo mohl myslet.
Prozatím je to studie, vypadá tak trochu jako nasupený brouk a nese označení Sedric. To je akronym od „self-driving car“ a asi jste již pochopili, že jde o vůz s automatickým řízením. Tentokrát ale již ne aktivovaným pouze na přání řidiče, kdy se volant zatáhne do palubní desky a v případě potřeby bude připraven opět sloužit. Tady to je definitiva. Konečná pro řidiče.
Sedric nemá kromě dveří, sedadel a bezpečnostních pásu v zásadě nic, co by jej spojovalo s běžným automobilem, věnovat se můžete za jízdy třeba sukulentům za oknem. Je to zkrátka mobilní platforma na kolech pro čtyři cestující, přičemž pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 136 koní umístěný u zadní nápravy a sada lithium-iontových akumulátorů o kapacitě, která sice známá není, VW ale tvrdí, že vystačí na dojezd přibližně 400 kilometrů.
Samotné ovládání auta má být extrémně prosté. Tento automobil, který má být součástí takzvané sdílené mobility, kdy jeden vůz využívá více lidí, má být schopen dorazit za jeho uživatelem pouhým zmáčknutím tlačítka na jednoduchém ovladači, jakési klíčence budoucnosti. Ta pomocí barevných signálů a vibrací oznámí čas příjezdu běžnému uživateli či nevidomému.
Sedric pak má být schopen dopravit se na místo určení, tedy tam, kde bude mít za úkol vyzvednout cestujícího, zcela sám a stejně tak i pokračovat do cíle zadaného hlasovým ovládání. Navigaci ve městě i mimo něj má zvládnou soustavou pěti Lidarů namontovaných na střeše, sedm kamer a spousta dalších radarových senzorů.
Pokud máte pocit, že zde mluvíme o hodně vzdálené budoucnosti, držte si klobouky, bude to rychlejší, než si myslíte. První autonomní auta Volkswagenu mají v rámci programu „Strategy 2025“ dorazit už během tří let. Jestli budou vypadat stejně jako Sedric, o tom si dovolíme ještě nějakou dobu pochybovat. VW přiznává, že tohle má být jakási „matka mnoha dalších konceptů“, která se stane inspirací pro právě vyvíjené studie v rámci dalších koncernových značek.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Vize příští mobility VW postrádá volant i pedály, snad to není myšleno paušálně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch