Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hrobník vašich řidičských choutek má své jméno: Volkswagen Sedric
6.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Tento stroj může být začátek konce individuální dopravy tak, jak ji známe dnes. Sedric ukazuje blízkou vizi autonomní mobility VW.
Volkswagen představuje v rámci ženevského autosalonu ve světové premiéře stylovější verzi Passatu pojmenovanou Arteon. Vůz ještě se všemi atributy, jak jej známe dnes. S volantem, pedály i spalovacím motorem. Že je to samozřejmost? Zatím ano, ne však na dlouho. Na stejném stánku vystaví německý koncern také jiný stroj reprezentující naopak revoluční budoucnost, která není vůbec tak vzdálená, jak by si kdekdo mohl myslet.
Prozatím je to studie, vypadá tak trochu jako nasupený brouk a nese označení Sedric. To je akronym od „self-driving car“ a asi jste již pochopili, že jde o vůz s automatickým řízením. Tentokrát ale již ne aktivovaným pouze na přání řidiče, kdy se volant zatáhne do palubní desky a v případě potřeby bude připraven opět sloužit. Tady to je definitiva. Konečná pro řidiče.
Sedric nemá kromě dveří, sedadel a bezpečnostních pásu v zásadě nic, co by jej spojovalo s běžným automobilem, věnovat se můžete za jízdy třeba sukulentům za oknem. Je to zkrátka mobilní platforma na kolech pro čtyři cestující, přičemž pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 136 koní umístěný u zadní nápravy a sada lithium-iontových akumulátorů o kapacitě, která sice známá není, VW ale tvrdí, že vystačí na dojezd přibližně 400 kilometrů.
Samotné ovládání auta má být extrémně prosté. Tento automobil, který má být součástí takzvané sdílené mobility, kdy jeden vůz využívá více lidí, má být schopen dorazit za jeho uživatelem pouhým zmáčknutím tlačítka na jednoduchém ovladači, jakési klíčence budoucnosti. Ta pomocí barevných signálů a vibrací oznámí čas příjezdu běžnému uživateli či nevidomému.
Sedric pak má být schopen dopravit se na místo určení, tedy tam, kde bude mít za úkol vyzvednout cestujícího, zcela sám a stejně tak i pokračovat do cíle zadaného hlasovým ovládání. Navigaci ve městě i mimo něj má zvládnou soustavou pěti Lidarů namontovaných na střeše, sedm kamer a spousta dalších radarových senzorů.
Pokud máte pocit, že zde mluvíme o hodně vzdálené budoucnosti, držte si klobouky, bude to rychlejší, než si myslíte. První autonomní auta Volkswagenu mají v rámci programu „Strategy 2025“ dorazit už během tří let. Jestli budou vypadat stejně jako Sedric, o tom si dovolíme ještě nějakou dobu pochybovat. VW přiznává, že tohle má být jakási „matka mnoha dalších konceptů“, která se stane inspirací pro právě vyvíjené studie v rámci dalších koncernových značek.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Vize příští mobility VW postrádá volant i pedály, snad to není myšleno paušálně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB