Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe

Vůbec hybrid Mini má zvládnout 40 „bezemisních“ kilometrů při tempu až 125 km/h. Stovky dosáhne pod 7 s, maximálně pojede přes 200 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe

17.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůbec hybrid Mini má zvládnout 40 „bezemisních“ kilometrů při tempu až 125 km/h. Stovky dosáhne pod 7 s, maximálně pojede přes 200 km/h.

Stávající Mini Countryman rozhodně není žádný drobeček, ostatně do jeho kabiny se vejde původní hatchback. Britská automobilka již uvedla, že druhá generace bude ještě větší (a prý také drsnější jako skutečné SUV). V červnu pak na světlo světa unikly první snímky vozu, který bude vůbec prvním zástupcem značky, pod jehož kapotou lze očekávat kromě spalovací jednotky také elektromotor.

Nyní značka tuto variantu oficiálně potvrdila a také ukázala, přičemž dle výkonného viceprezidenta Sebastiana Mackensena nepůjde jen o úsporný model, ale také o vůz, za jehož volantem si užijete zábavy. „V hybridním Mini musí být jízda na elektřinu osvěžujícím zážitkem. To znamená, že v elektrickém režimu nebudete limitováni rychlostmi 30 nebo 40 km/h, ale půjde o tempo přesahující povolené městské limity.“

Maximem by mělo být 125 km/h, jichž Countryman PHEV dosáhne v jízdním režimu Max eDrive. Kromě toho budou zákazníci mít k dispozici také módy Save Battery a Auto eDrive, kdy bude rychlost limitována na 80 km/h. Dojezd čistě na elektřinu pak byl oficiálně specifikován jako „dlouhá vzdálenost“, neoficiálně se však mluví o 40 kilometrech dle cyklu NEDC.

Pokud vám daná čísla něco připomínají, střílíte přesně na střed terče. Hybridní Mini bylo vyvíjeno bok po boku BMW 225xe, se kterým rovněž sdílí platformu UKL. Dá se tedy předpokládat, že i Countryman dostane pod přední kapotu 1,5litrový tříválec Twin Turbo roztáčející přední kola, zatímco ta zadní dostane na starosti elektromotor usazený u zadní nápravy.

V případě mnichovského MPV tato kombinace dává 136 koní a 220 Nm v případě benzinového agregátu, elektrický pak dodává dalších 88 koní a 165 Nm. Celkem tak máme tu čest s 224 koňmi a 385 Nm točivého momentu, což BMW 225xe stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 6,7 sekundy, maximálce 202 km/h a udávané spotřebě 2,1 l/100 km.

Má se za to, že Mini bude disponovat stejnými hodnotami, což platí také o kapacitě lithium-iontových baterií. Ty nabídnou 7,6 kWh a jsou uloženy pod zadními sedadly, kde ovlivní velikost palivové nádrže (BMW má jen 36 l). Jejich dobití by mělo zabrat 3 hodiny a 15 minut přes standardní zásuvku či 2 hodiny a 15 minut při rychlodobíjení.

Dále můžeme zmínit, že součástí hnacího ústrojí bude šestistupňový automat. Startování se odehraje vždy v elektrickém režimu, podvozek verze PHEV ale kupodivu nedostane speciální charakteristiku, bude stejný jako u normálních motorizací. Jiná ale do budoucna bude skladba vozů značky, neboť hybridů přibude a v roce 2019 dorazí i ryze elektrický Cooper.


Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe - 1 - Mini Countryman PHEV 2017 oficialni spy foto 01Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe - 2 - Mini Countryman PHEV 2017 oficialni spy foto 02Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe - 3 - Mini Countryman PHEV 2017 oficialni spy foto 03Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe - 4 - Mini Countryman PHEV 2017 oficialni spy foto 04Hybridní Mini Countryman potvrzeno a poodhaleno, dostane techniku BMW 225xe - 5 - Mini Countryman PHEV 2017 oficialni spy foto 05
Nové Mini Countryman skutečně dorazí jako plug-in hybrid

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.