Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé

Jakmile budou hybridní technikou osazeny běžné modely, dorazí i alternativní verze RS. S vyšší kapacitou akumulátorů jsou pak spojeny i elektrosporťáky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé

5.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jakmile budou hybridní technikou osazeny běžné modely, dorazí i alternativní verze RS. S vyšší kapacitou akumulátorů jsou pak spojeny i elektrosporťáky.

Jak jsme uvedli již na počátku roku, francouzská sportovní divize RenaultSport chystá expanzi, díky které se ke stávajícím ostrým hatchbackům přidají také dynamičtěji naladěné crossovery a SUV. Kromě toho se v zákulisí již nějaký ten čas mluví o hybridizaci, která by po příchodu turbodmychadel napomohla zintenzivnit snižování objemu pohonných jednotek. Šéf divize RS Patrice Ratti takový krok nepopřel, zároveň však dodal, že hned tak k němu nedojde.

„Výše investice je příliš vysoká, než aby se k ní mohl odvážit sám RenaultSport. Prodáváme totiž jen pár tisíc aut ročně. Takový tah proto musí být součástí širší hybridní strategie v rámci celé firmy,“ upřesňuje nevyhnutelné Ratti. Je tedy zřejmé, že dokud nebudou kromě spalovacích agregátů vybaveny elektromotory i standardní modely, nedočkají se příchodu dodatečné porce drátů a cívek ani verze RS.

„Zároveň by takový krok vyžadoval naprostou změnu v koncepci. Platforma by totiž musela být uzpůsobena dodatečným kilogramům, které samy o sobě představují nemalé problémy. Následné řešení tak není zrovna jednoduché, zvláště když jste ohraničeni cenovými mantinely,“ dodává Ratti. Přesto je však elektrickou energií okouzlen, neboť v ní vidí navyšování potenciálu sportovních vozů.

„Elektromotory jsou skvělé, neboť vylepšují akceleraci,“ uvedl šéf divize RS během londýnského závodu Formule E. Tedy šampionátu, do kterého je Renault i samotné sportovní oddělení nemalým způsobem zapojeno. Zároveň však také přiznal, že „problémem dnešních plně elektrických sporťáků je, že potřebují velké baterie. A právě proto pracujeme i na hybridech, které také sníží emise CO2“.

V dohledné době se tak sice od RenaultSportu žádného alternativního modelu nedočkáme, nicméně ve vzdálenější budoucnosti je takový krok více než reálný. Ratti si je totiž jist, že „během pár let budeme mít baterie, které nabídnout třikrát až čtyřikrát delší dojezd než ty současné“. Zároveň však musí dojít ke zmenšení jejich velikosti a snížení jejich hmotnosti.

Ve výsledku zde tedy hovoříme stále o těch samých problémech, které trápí hybridní a elektrické modely již od chvíle, kdy je ekologickými aktivisty ovlivnění zákonodárci začali ve velkém prosazovat na úkor konvenčních spalovacích motorů. Limity stávajících technologií jsou zkrátka dané, a dokud nedojde k „velkému třesku“, dále se neposuneme.


Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 1 - Renault Eolab concept 2014 sada 01Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 2 - Renault Eolab concept 2014 sada 02Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 3 - Renault Eolab concept 2014 sada 03Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 4 - Renault Eolab concept 2014 sada 04Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 5 - Renault Eolab concept 2014 sada 05Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 6 - Renault Eolab concept 2014 sada 06Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 7 - Renault Eolab concept 2014 sada 07Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 8 - Renault Eolab concept 2014 sada 08Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 9 - Renault Eolab concept 2014 sada 09Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 10 - Renault Eolab concept 2014 sada 10Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 11 - Renault Eolab concept 2014 sada 11Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 12 - Renault Eolab concept 2014 sada 12Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 13 - Renault Eolab concept 2014 sada 20Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 14 - Renault Eolab concept 2014 sada 21Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 15 - Renault Eolab concept 2014 sada 22Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 16 - Renault Eolab concept 2014 sada 23Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 17 - Renault Eolab concept 2014 sada 24Hybridní Renaulty RS zatím nebudou, byly by příliš těžké a drahé - 18 - Renault Eolab concept 2014 sada 25
Koncepční Renault Eolab byl prozatím jen takovým cvičením. Jakmile se ovšem takový model dostane do prodeje, můžeme počítat i s jeho sportovní variantou RS

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.