Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hypersport Mercedesu má konečně své jméno, jeho design je prý perfektní
10.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oslava padesátin divize z Affalterbachu ponese označení AMG Project One. A od ostatních supersportů se má lišit vzhledem i technikou.
O hypersportovním Mercedesu se v poslední době mluví velmi často. A dá se to pochopit, pro třícípou hvězdu je to velmi důelžitý projekt. Na jeho konci sice nebudou enormní prodeje, neboť v plánu je maximálně 300 exemplářů, nicméně v sázce je zejména image značky. Pokud AMG uspěje, přihřeje si tím polívčičku i u „bezvěrců” přesvědčených o tom, že umí udělat auta rychlá jen v přímém směru.
Dosud jsme hypersport měli zafixovaný pod názvem R50, jenž odkazoval na padesátileté výročí, které AMG letos slaví. Její šéf Tobias Moers ovšem nyní uvedl, že vůz ponese jméno AMG Project One. Dle Moerse je hypersport takto označován při komunikaci se zákazníky a jistě mu tak můžeme říkat i my, definitivní označení pro sériové provedení to ale ještě být nemusí.
Do zahájení výroby zbývá ostatně ještě dost času, první veřejná prezentace vozu je naplánována až na podzimní Frankfurt. Hned poté začnou silniční testy prototypů, přičemž samotný prodej odstartuje na počátku roku 2019. V mezičase přitom má být upřesněno, jaký výkon bude produkovat šestiválec v kombinaci s elektromotorem. Moers ale mluví „přinejmenším“ o tisíci koních.
„Na trhu jsou i ostatní a já nechci vyložit karty na stůl. Máme své cíle a jasně chápeme, co naším cílem je, ale já nechci, aby o tom konkurence nyní věděla,“ uvedl k výkonu Moers. Zároveň znovu potvrdil, že motor počítá s pěticifernými otáčkami, tedy minimálně s 10 000 ot./min. Je ovšem prý poněkud komplikované přizpůsobit jednotku F1 silničnímu využití, zvláště v oblasti emisí.
„Hnací ústrojí mají na starosti chlapíci z F1 z Brixworthu. Mám s nimi schůzku každý týden, takže létám do Anglie častěji, než jezdím do práce. Velmi úzce s nimi na tom spolupracujeme, protože o hnacím ústrojí vědí vše,“ dodává šéf AMG. Zároveň přiznává, že supersport s V8 či V12 by byl jen další tuctovou záležitostí. Užití hybridu z F1 je ovšem daleko větší výzvou.
„Z mého pohledu zde nebyla jiná alternativa. Přivedení hypersportu na trh by mělo být něčím inovativním, zcela jiným hlavně v oblasti technologií,“ popisuje dále chystanou novinku Moers. Nejde přitom pouze o hnací ústrojí, důležitá je také aktivní aerodynamika. Z toho důvodu dostane AMG Project One centrální ploutev ve stylu prototypů LMP1.
Gorden Wagener, šéf designu, dodal, že vzhled bude „velmi čistým, ale zároveň velmi extrémním“. Nízká a široká silueta je dle něj splněným snem každého designéra. „Je to stejné, jako kdyby jste kopali penaltu na bránu bez brankáře. Nemůžete toho mnoho pokazit, protože je to nízké, je to široké - je to perfektní, je to dechberoucí.“
Stejně jako Moers pak i Wagener dodává, že zapotřebí bylo odlišení od ostatních aut na trhu. „Nebude to sice monopost“, nicméně to zároveň neznamená, že půjde o praktický model. Očekávat přitom máme dvojici sedadel, se kterými nejspíše bude spojena také záplava kůže a karbonových prvků. Vsadit lze také na elektronické asistenční systémy.
Podle Moerse zatím nebylo rozhodnuto, kde bude probíhat výroba, možný je ale jak Affaltebach, tak i Brixworth. Stejně tak není jisté, jak vlastně bude produkce rozdělena mezi zákazníky. „Je to něco, do čeho nechci být zapojen, ale budu muset. Diskutujeme to napříč trhy a se všemi lidmi, co jsou do projektu zapojeni. A poté se teprve rozhodneme.“
Bude tedy zajímavé sledovat, kdo se nakonec hypersportu dočká. Stejně jako jsme zvědavi na samotný design, který dle Wagenera zatím odhalené skici reflektují velmi věrohodně. Pokud byste ale chtěli vidět něco konkrétnějšího, můžeme nabídnout retuše Alexe Imnadzeho.
Jsou to jen malůvky nadšence, zcela mimo ale nejspíše také nebudou, neboť i v jejich případě došlo k zakomponování centrální ploutve, která navyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Těch přitom AMG Project One rozhodně dosahovat bude, byť ani v tomto ohledu Moers či Wagener nedali do placu žádná konkrétní čísla.
Mercedes-AMG Project One se již ukázal zezadu...
Nově pak můžeme přispět neoficiální sadou ilustrací, která ale nejspíše míří poněkud mimo chystanou realitu
Zdroje: Motoring, CarAdvice, Ilustrace: Alex Imnadze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis