Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň
9.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pozoruhodnou směsici protikladů bude sériová verze Mercedesu Project One. Zatímco přítlakem bude kralovat, v případě výdrže motoru bude pravým opakem.
Mercedes přenáší techniku z Formule 1 na běžné silnice nejvíce ze všech automobilek. Mnoho výrobců deklarovalo inspiraci v F1 a používání stejných technických postupů, ale Mercedes-AMG Project One je zatím nejblíže pomyslné F1 homologované pro veřejné komunikace. Na cestách bude generovat více přítlaku, než umí jakékoliv jiné silniční auto. Oslnivé jízdní parametry ovšem vykoupí ultra krátkou životností některých komponentů.
Šéf AMG Tobias Moers uvedl, že generovaná přítlačná síla bude největší ze všech produkčních aut a bude rovna „přibližně polovině hmotnosti automobilu“. Potvrdil také, že Project One bude vážit něco mezi 1 300 kg - 1 400 kg, nikoliv 1 200 kg proklamovaných dříve. Střední hodnota odpovídá 1 350 kg, to by znamenalo dosahovaný přítlak 675 kg. Například McLaren Senna ovšem svojí aktivní aerodynamikou spojenou s masivním zadním křídlem slibuje přítlak až 800 kg. Že by tedy byl Mercedes předem poražen? To zatím nemůžeme s jistotou říci - není totiž zřejmé, v jaké rychlosti Mercedes vyvine tolik přítlaku, Senna zmíněné maximum generuje až ve 250 km/h.
Aerodynamická kouzla bude podporovat extrémně výkonný pohon. Moers jasně uvedl, že představená 1 000koňová soustava motorů prochází aktuálně laděním na dynamometru a konečný výkon bude ještě o dost vyšší. Šestiválec o objemu 1,6 litru by chtěli technici naladit tak, aby se čtyřmi elektromotory dával dohromady cca 1 100 koní (820 kW), ovšem zatím neexistuje jednoznačná cílová hodnota.
Podle Andyho Cowella, ředitele divize Mercedesu vyrábějící motory pro monoposty F1, nejsou největší výzvy pro konstruktéry spolehlivost motoru nebo jeho přizpůsobení na běžné ježdění, ale je složité vymyslet spolehlivé chlazení, aby jednotka zvládla horká léta bez přehřátí. Baterie hybridního pohonu by mohly odmítnout poslušnost při nevlídném počasí.
Mercedes-AMG Project One se bude chtít zapsat zlatým písmem do statistik pokořitelů Nordschelife. AMG studuje rekordy Stefana Bellofa, který proletěl okruh za 6 minut a 11 sekund v Porsche 956 při tréninku na závody v roce 1983. Během soutěžního kola ztratil jen 15 sekund a jeho jméno zůstalo jako památka na rekordní čas ve jméně závěrečné části tratě. Nejnovější Porsche GT2 RS je nejrychlejší produkční auto na Ringu s časem 6 minut a 47 sekund, Tobias Moers bere tento čas jako výzvu pro AMG. Tvrdí, že největší problém nebude nachystat auto, ale najít správného řidiče. Tak rychle totiž od časů Bellofa, který bohužel tragicky zahynul nedlouho poté, Nürbugringem nikdo neprojel.
Motor Projectu One bude vyráběn v Brixworthu - v domovině divize F1 Mercedesu. Na dotaz, kolik kilometrů vydrží malý V6 z formule, když závodní motory mají dost krátký život, šéf společnosti odpověděl: „Bývávalo, ale teď je počet motorů F1 k použití na sezónu omezen, takže jsou mnohem odolnější. Certifikovali jsme motor Projectu One na 50 000 km. Potom bude potřebovat generálku.“ Životnost motoru bude tedy naopak z produkčních aut jasně nejmenší, ale ani to Moers nepovažuje vzhledem k předpokládanému využití za potíž. Nejhorší prý bylo překonat emisní limity, omezit hluk a vibrace při zachování výsledného výkonu a hmotnosti.
Moers potvrdil, že navzdory ceně auta cca 2,4 milionu liber (69 milionů Kč), společnost AMG obdržela 1 100 žádostí od věrných zákazníků, bohužel k dispozici bylo pouze 275 automobilů, které budou postaveny. Prodeje se zaměří na Evropu, USA a některé části Asie.
O pohon hypersportu od Mercedseu se stará spalovací motor za asistence čtveřice elektromotorů. Podle ředitele AMG je elektrifikace klíčem k výkonu v budoucnu, člověk získá efektivitu a výkon
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva