Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chystá i ostrá SUV. Jednomu říká Barbar Konan a ne, neděláme si legraci
13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S tímto označením přišel sám jeden z šéfů korejské značky. Automobilka svým „Barbarem” naváže na ostré verze i30, tedy budou-li úspěšné.
Tento týden se na českém trhu začalo oficiálně prodávat nové Hyundai i30 N, tedy vůbec první dílo korejské sportovní divize. To nakonec není tak levné, jak jsme očekávali na základě zahraničních cen, levnější než Škoda Octavia RS totiž není. Místo toho jde částkou 699 990 Kč (o 3 tisíc Kč nad RS) přímo proti Volkswagenu Golf GTI. Je však nutné dodat, že oproti českému i německému vozu disponuje rozsáhlejší standardní výbavou a vyšším výkonem.
Oněch 700 tisíc korun přitom dáte za verzi s 250 koňmi, provedení disponující 275 koňmi je k mání od 739 990 Kč. Za to přitom dostáváte navíc 19palcová kola s pneumatikami Pirelli, elektronický diferenciál, výkonnější brzdy, výztuhu v zavazadelníku či aktivní ventil výfukového systému. Dokoupit pak lze panoramatickou střechu (25 000 Kč) či speciální nebo metalický lak (v obou případech za 16 900 Kč).
Hyundai i30 N je ovšem jen první vlaštovkou sportovní divize korejské značky, která má své sídlo nejen v domácím Namyangu, ale rovněž na Nürburgringu. Její šéf Albert Biermann, někdejší hlava BMW M, a řada dalších vysoce postavených manažerů, ovšem již mnohokrát zmínili, že následovat má celé hejno. Nepřekvapivě v něm přitom najdeme i SUV, která mají změnit zažité pořádky.
Je ovšem třeba dodat, že tyto vozy nejsou pro sportovní oddělení prioritou, místo nich by se druhou vlaštovkou měla stát ostrá verze chystaného Hyundai i30 Fastback. Tento vůz by měl dorazit v příštím roce jako ještě přímější konkurence Octavie RS (je to také liftback), teprve poté přijde řada na modely s vyšší stavbou karoserie. Jako první by přitom měl vyrukovat Tucson N, po něm bude následovat Kona. Oba čeká více koní, větší brzdy či poladěný podvozek.
„Zdá se, že zákazníci shledávají sportovní SUV zajímavými, jsou pro ně kombinací rodinného a zábavného vozu. Jak přitom řekl již pan Biermann, Tucson je ve fázi zvažování a Kona - které říkáme Barbar Konan - by mohl následovat,“ upřesnil situaci Andrew Tuitahi, šéf produktového plánování australské odnože korejské značky.
Tuitahi zároveň potvrdil, že u obou SUV lze počítat s pomalejším příchodem na trh. „Budování sportovní divize je záležitostí, v jejímž případě musíme být podle našeho názoru velmi opatrní a obezřetní. Musíme totiž zajistit, aby každý vůz, který pod takovou značkou vyvineme a pustíme do prodeje, byl výjimečný,“ dodává marketingový manažer.
Šéf australského zastoupení Hyundai J.W. Lee pak ještě zmiňuje, že automobilka se snaží změnit vnímání zákazníků, to ovšem není jednodenní záležitost. „Kdykoliv si totiž uděláme průzkum, vzejdeme z něj jako značka vyrábějící dostupná nebo levná auta. Sice dobrá, ale za málo peněz. Doufám proto, že úspěch divize N se postupně přenese na celou naši značku.“
Strategii tedy mají Korejci nalajnovanou vcelku bezchybně, nyní nezbývá nic jiného než vyčkat, zda svět bude zejména na Hyundai i30 N slyšet. Při pohledu na 275 koní a 740 tisíc korun v jedné rovnici se úspěch dá přímo očekávat. Jsou tu ovšem ony zavedené pořádky, o nichž mluvil Lee a jenž mohou být větší překážkou než méně výkonná, ale zavedenější konkurence...
Hyundai Kona se již během premiéry ukázalo ve verzi Iron Man. Vůbec bychom se přitom nedivili, kdyby jí ostrá varianta byla minimálně po stránce vzhledové podobná
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan