Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Creta STC je korejský pick-up, výrobu zatím jistou nemá
9.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Studie pick-upu narostla vůči výchozdímu SUV o takřka půl metru. Zároveň se chlubí agresivnější vizáží, korbou či „sebevražednými“ dveřmi.
Korejské SUV Hyundai Creta přišlo na svět již v roce 2014. V té době automobilka zmiňovala také příchod do Evropy, toho jsme se ovšem dosud nedočkali. Místo toho vůz zamířil z Číny na indický a nově také na brazilský trh. Není proto překvapením, že jej najdeme vystavený na stánku značky na autosalonu v Sao Paulu. Vůči již nabízenému provedení přitom disponuje novou čelní maskou a jiným nárazníkem.
Kromě toho byly modifikovány světlomety na obou stranách vozu, z nichž ty přední disponují LEDkami pro denní svícení. Dále tu pak máme přepracovaná multimédia a klimatizaci uvnitř, tím nám ovšem změny končí. Všeobecně se přitom má za to, že tyto novinky jsou předzvěstí faceliftu globálního modelu. Není ovšem jisté, zda souběžně s jeho odhalením dorazí konečně i zmínka o jeho dostupnosti v Evropě.
Standardní Creta ovšem není tím nejzajímavějším vozem, jaký Hyundai v Sao Paulu představilo. Kromě toho totiž dorazila i studie Creta STC (Sport Truck Concept), která SUV přetavila v pick-up. Ve srovnání se základem přitom došlo k rozšíření i prodloužení o 40 centimetrů, díky čemuž koncept měří 4,65 metru na délku a 1,85 metru na šířku. Jeho rozvor navíc narostl z 2,59 na 2,8 metru.
Vyjma toho korejské designové centrum společně s brazilskou pobočkou zapracovalo na samotném vzhledu, ze kterého evidentně čerpalo i výše zmíněné standardní SUV. Máme tu totiž prominentní čelní masku, LEDkové světlomety či 21palcová litá kola osazená pneumatikami Scorpion Zero o rozměru 295/40. Ta přitom mají dodat pick-upu „extra dávku sportovnosti“.
Největší změny se ale logicky týkají zadní korby, která by měla zvládnout zhruba 650 kilo nákladu. Kvůli jejímu zakomponování přitom došlo také k úpravám kabiny, jenž nově používá „sebevražedné“ zkrácené zadní dveře. Do značné míry tu tedy máme siluetu kupé, která má dle Hyundai zaujmout mladou generaci žijící aktivním stylem v centru metropolí.
Nic bližšího ale již značka nezmínila, spekulovat tak můžeme o pohonném ústrojí i produkční verzi. V prvním případě se nabízí 1,6litrový nebo dvoulitrový benzinový čtyřválec, se kterými bude základní Creta k dispozici na brazilském trhu. V tom druhém ale prozatím nemáme k dispozici žádná vodítka.
Na autosalon v Sao Paulu dorazilo nejen brazilské Hyundai Creta...
...ale také studie Creta STC, jenž představuje koncepční pick-up. O sériové verzi zatím značka mlčí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch