Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis Coupe prý skončí, náhradou bude až korejská řada 4
13.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dvoudveřový stroj na zábavu vydrží ve výrobě ještě dva až tři roky. Poté by se mohl transformovat do menšího kupé, derivátu sedanu střední třídy.
Stávající generaci Hyundai Genesis Coupe jsme už dřívě prohlásili za vzrušující vůz pro zábavné svezení, přestože je poněkud neotesaný a k dokonalosti mělo poměrně daleko. Navzdory příznivé ceně o něj ale byl v našich končinách poněkud vlažný zájem, proto se nelze divit, že ho Korejci nakonec stáhli z evropského kontinentu. Podle posledních zpráv však ani za velkou louží, kde je po kupé se zadním pohonem slušná poptávky, nebude jeho život sice jepičí, ale ani věčný.
Jihokorejci totiž poodhalili plány na modelovou ofenzivu, ze které vyplývá, že už by nemuselo vydržet (nyní jen s V6 3,8) na trhu déle než další dva či tři roky, třebaže v každém z následujících roků máme přivítat jeden nový model. Mezi nimi bude například nová generace crossoveru Tucson, přepracovaná Elantra, u které je přítomnost na našem trhu s velkým otazníkem, dále také malé turbomotory či plug-in hybridní Sonata. Zpět ale ke sportovně orientovanému modelu.
Z uvedeného je patrné, že se tedy zřejmě nenaplní dřívější zprávy hovořící o rozměrovém růstu a souběžné zástavbě motoru V8 pod kapotu Genesisu Coupe. Pokud Korejci přeci jen dovedou koncepční podobu studie HND-9 do sériové výroby, pak jedině jako větší model bez názvu Genesis. Stávající kupé zřejmě do tří let zabijí, aby ho mohli následně reinkarnovat do podoby menšího vozu.
Hyundai totiž už delší dobu zvažuje konkurenta pro BMW řady 3 a Mercedes třídy C, sportovně laděný sedan střední třídy se zadním pohonem za velmi sympatické ceny, který by zaplnil mezeru vzniklou po uvedení nové generace sedanu Genesis. Zatím ho interně nazývají IK. A právě na jeho základě této novinky by vzniklo kupé nahrazující současný dvoudveřový model, jaký by se postavil proti BMW řady 4.
Jenomže automobilka si je zároveň vědoma nákladnosti vývoje takového auta takže prý sice leží na stole v papírové podobě, ale také z něho může letět přímo do koše a ne do vývojového oddělení. Nejpozději do tří let bychom ale měli vědět, jak se rozhodli a zda dali projektu zelenou nebo červenou. Podle našeho názoru by byla velká škoda zahodit takovou šanci.
Hyundai Genesis Coupe bude automobilka se šestiválcem pod kapotou prodávat ještě dva až tři roky. Poté se buď zmenší nebo naopak vyroste. Kdo ví
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda