Hyundai Genesis od ARK Performance: agresor s 557 koňmi míří do L.A.

Americká tuningová firma si model od Hyundai nevzala do parády poprvé. Tentokrát se zaměřila na nový Genesis s pětilitrovým V8. Výsledek stojí za to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Genesis od ARK Performance: agresor s 557 koňmi míří do L.A.

30.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Hyundai Genesis od ARK Performance: agresor s 557 koňmi míří do L.A.

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americká tuningová firma si model od Hyundai nevzala do parády poprvé. Tentokrát se zaměřila na nový Genesis s pětilitrovým V8. Výsledek stojí za to.

Souběžně s pařížským autosalonem monitorujeme také novinky, které se chystají na výstavu specializovaného příslušenství SEMA v Los Angeles, jejíž brány budou otevřeny zhruba za měsíc. Poměrně zajímavý je fakt, že tam budou zastoupeny i korejské automobilky, jmenovitě Hyundai a její sedan Genesis. Ano, Korejci ve Spojených státech sice mají vlastní testovací areál, ale na SEMu by zřejmě žádný se sériových modelů rozhodně neměl přístup. O nápravu se však postará tamní tuner ARK Performance,

Ten na poli úprav korejských aut není žádným nováčkem, vždyť už před dvěma lety ukázal v L.A. například Genesis Coupe R-Spec s výkonem 400 atmosférických koní a turbo verzi hatchbacku Veloster s 235 koňmi. Nyní však představí značně větší monstrum. Nový sedan Genesis totiž ohákl ve spolupráci s firmou Infinite Auto Design aerodynamickým oblekem sestávajícím z karbonem zdobených svalnatějších nárazníků, bočních prahů i víka zavazadelníku a exteriér dotáhl ku obrazu svému ještě novými světlomety a diodami uvítacího osvětlení. Do kabiny pak implantoval čalounění s údajně diamantovým prošíváním.

Ty nejzajímavější změny se však odehrály v útrobách. ARK pod kapotu nainstalovalo vzpěru pro vyztužení a speciální pozornost věnovalo vzduchovému podvozku společnosti AirREX, kterému darovalo kromě mohutnějších stabilizátorů i další podpůrné prvky pro zvýšení torzní tuhosti. V mohutných kovaných kolech zlaté barvy obutých do pneumatik Nitto Tire NT05 se navíc vyjímají výkonnější brzdy od Bremba, za nimi bychom našli speciální klouby a ramena odolávající mnohem vyšší zátěži.

Tyto zásahy do konstrukce, jak asi tušíte, ale nejsou jen na ozdobu. Zadní kola jsou totiž roztáčena pětilitrovým benzinovým osmiválcem osazeným dodatečně kompresorem Rotrex, propustnějším sacím i výfukovým potrubím, speciálním sáním a sportovním výfukem. K tomu je nutné přičíst ještě závodní hnací hřídel a ozdobný karbonový kryt motoru. Tedy až na ten poslední prvek se tunerovi podařilo z původních 426 koní vyhnat výkon motoru na výslednou hodnotu 557 koní.

Pokud tápete, jak by mohl vůz takového výkonu se zadním pohonem jet, budeme vás i sebe muset ještě chvíli napínat. Konečné specifikace a ceny se totiž dozvíme v Las Vegas až 4. listopadu. Tipujeme však stovku za 4,2 sekundy a maximálku hodně přes 250 km/h. U výchozí verze pro úpravu totiž vůz zvládá 0-100 km/h za 5,4 sekundy a jede 240 km/h. Cena takové úpravy nízká rozhodně nebude.


Hyundai Genesis od ARK Performance: agresor s 557 koňmi míří do L.A. - 1 - ARK Performance Hyundai Genesis 01Hyundai Genesis od ARK Performance: agresor s 557 koňmi míří do L.A. - 2 - ARK Performance Hyundai Genesis 02
Hyundai Genesis vypadá po úpravě od ARK Performance dost hrozivě. Překvapivě nejen vypadá, ale také pojede...

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.