Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N: ostrý Korejec dorazí ve dvou verzích, bude levnější než konkurenti
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka dostane přeplňovaný dvoulitr naladěný na více než 260 koní. S ním bude spojen agresivnější bodykit či hlučnější výfuk.
Jak jsme se dozvěděli v minulém týdnu, Hyundai opětovně nechybělo na víkendovém závodě 24 hodin Nürburgringu. Ten výrazným způsobem ovlivnila bouře se silným krupobitím, která přispěla celé řadě havárií. Závod tak musel být přerušen a dokončen se zpožděním, o napětí přesto nebyla nouze až do úplného závěru - o vítězi totiž rozhodlo až úplně poslední kolo.
Závod nakonec vyhrál Mercedes-AMG GT3, který dokonce opanoval další tří příčky v pořadí. My se ovšem dnes budeme bavit zejména o korejské automobilce, která do klání přihlásila tři vozy. Nejlepšího umístění přitom dosáhl Veloster 1,6 Turbo, který celkově skončil na 65. místě, ovšem ve své kategorii SP 2T získal zlaté vavříny. Záda mu pak z páté příčky v dané kategorii a celkového 97. místa v pořadí krylo Hyundai i30 1,6 T.
Mezi tyto dva vozy se vklínil prototyp i30 2,0 T (celkové 90. místo, čtvrté v kategorii SP 3T), ze kterého vzejde vůbec první silniční sportovní model divize N. Dle šéfa oddělení Alberta Biermanna bychom se přitom měli dočkat hned dvou verzí daného modelu, a sice standardního provedení a verze s paketem Performance Pack. V obou případech najdeme pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jeho výkony však zatím neznáme.
Biermann ovšem uvedl, že zpočátku bude k dispozici pouze šestistupňový manuál, nicméně zhruba rok po premiéře (ta se uskuteční v závěru roku 2017, tedy nejspíše na autosalonu ve Frankfurtu) by měl dorazit také „sportovní automat“. Mimo to pak ostřejší model počítá s agresivněji laděným bodykitem a „emotivnějším zvukem výfuku, který vaše sousedy potěší“.
Dále lze zmínit přepracované řízení či tužší zavěšení motoru a převodovky, jež by mělo snést větší zátěž v zatáčkách. Kromě toho se Hyundai i30 N pochlubí také elektronickým diferenciálem, nicméně prozatím není jisté, zda půjde o součást standardní či příplatkové výbavy - nebo zda danou technologií bude vybavena pouze ona verze Performance Pack.
Dané označení mimochodem není definitivní, stejně jako prozatím neexistují přesné informace o cenách. Biermann v tomto ohledu pouze uvedl, že budou „podstatně vyšší než u základních modelů, nicméně stále půjde o dostupnější vozy než u konkurence“. Ani v případě rivalů ale šéf sportovní divize nebyl příliš konkrétní, pouze uvedl, že i30 N si své místo na trhu najde.
Hyundai prý při vývoji mělo nastavené laťky jak vozy s nižším, tak i vyšším výkonem, stejně jako stály inspirací modely zaměřené více na praktičnost či na okruhové využití. Chystaná novinka by se pak měla trefit přesně mezi všechny tyto světy, přičemž do budoucna možná bude k mání jako čtyřkolka i hybrid. Vše ale záleží na požadavcích zákazníků.
Biermann dále dodal, že sportovních derivátů se dočká rovněž luxusní značka Genesis, v jejím případě však nedostanou označení N. To je určeno pouze pro modely Hyundai, jejichž dvoulitrový motor prý nabídne o poznání více než 260 koní, což byla hodnota ukázaná na posledním videu z testovací stolice.
Vývojový prototyp Hyundai i30 N skončil po 24 hodinách na Ringu na celkovém 90. místě...
...jako sériový model se pak ukáže v závěru příštího roku ve dvou verzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před hodinou - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 5 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:41 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis