Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N s 380 koňmi existuje, Korejci vám ho ale zatím nechtějí prodat
1.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf sportovní divize Hyundai uvedl, že automobilka disponuje prototypem s technikou odpovídající konceptu RN30. Sériová výroba ale začne jinde.
Koncepční Hyundai RN30 můžeme i s ohledem na slabou účast považovat za jednu z hvězd letošní Paříže. Při pohledu na jeho nadmíru pojetí karoserii se ovšem zdálo jasné, že Korejci se odvázali pouze kvůli autosalonu a s realitou jejich kreace nemá pranic společného. A logicky jsme tak předpokládali, že ani motorový prostor, kde má u konceptu odvádět práci 380 koní a 451 Nm točivého momentu, nemá s tím, co je Hyundai reálně schopno vyrobit, nic společného. Jenže realita je jiná.
O konceptu se rozpovídal šéf sportovní divize značky, dřívější vysoká šajba v BMW Albert Biermann. Ten v Paříži přítomné novináře vyvedl z omylu, když řekl: „Máme testovací auta přesně s tímto výkonem, pohonem všech kol, elektronickým samosvorem a všemi těmito věcmi... V Namyangu (testovací centrum Hyundai v Koreji - pozn. red.) máme vozy testující tuto techniku.”
To zní, jako by se u Hyundai zbláznili a pozítří chtěli konkurovat docela jiným značkám než dnes, s podobným posunem to ale není zase tak žhavé. „V tuto chvíli jsou to jen pokročilé prototypy a nemají blízko k sériové podobě,” uvedl dále Biermann. Automobilka tedy pracuje i vozy technicky korespondujícími s technikou konceptu RN30, nikoli však s cílem uvést právě takový model do výroby, spíše se i jeho prostřednictvím dopracovat ke správnému řešení něčeho skromnějšího.
Také o charakteru sériové verze ale Biermann promluvil. Hyundai prý chystá hned dvě provedení - jedno základní a jedno ostřejší. „Jejich charakter bude odlišný. V prvním případě jsme se o trochu více zaměřili na každodenní použitelnost, i když i tak lze s vozem vyrazit na okruh - pokud na to budete opravdu šlapat. V případě druhého pak byl každodenní provoz upozaděn - a očekávat u něj můžete i vyšší výkony.”
O kolika koních ovšem Biermann hovoří, to prozatím není jisté. Dle dosavadních spekulací by ale základ měl být naladěn na přibližně 230 koní. Tedy vyšší výkon než u Volkswagenu Golf GTI. Ve srovnání s konceptem se přitom tento model bude designově držet více při zemi, navíc sáhne jen po pohonu přední nápravy a očekávat u něj nemůžeme ani samosvorný diferenciál.
„Teprve začínáme a míra výkonu, jakou nabízíme, nevyžaduje pohon všech kol,“ dodává k celé záležitosti Biermann. Modely s pohonem 4x4 jsou zatím jen ve fázi úvah. Důvodem k otálení s nimi je fakt, že Hyundai prozatím ještě nemá vybudovanou dostatečně početnou základnu sportovních fanoušků. „Pokud bychom tedy rázem přišli s vrcholnou úrovní, je otázkou, kolik lidí by si vůbec Hyundai za takovou cenu koupilo.“ Příští rok tedy máme čekat pouze základ, který se od základní i30 bude lišit jen nepatrně, byť jej prý na první pohled rozpoznáme.
Po stránce mechanické pak u první vlaštovky divize N máme kromě zmiňovaného dvoulitru očekávat i manuální převodovku, posléze ovšem dorazí i osmistupňový dvouspojkový automat. Kdy se ovšem ukáže ona výkonnější a extrémnější varianta, to je prozatím ve hvězdách. Stejně jako můžeme zatím jen spekulovat, kdy do hry zapojí i všechna čtyři hnaná kola.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Koncepční Hyundai RN30 má i svůj reálný a plně funkční prototyp. Zatím však není jisté, co z něj si vezme do série výkonnější provedení Hyundai i30 N
Zdroje: Auto Express, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda