Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq dorazil na český trh, při své ceně je tu jen do počtu
12.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koupili byste si kompakt za cenu dobře vybaveného auta střední třídy se slušným motorem jen proto, že krom benzinového motoru má i elektrický?
Prodeje hybridů a elektromobilů v České republice se limitně blíží nule. To ale není překvapivé za situace, kdy jsou i přes masivní nepřímé dotace na straně výrobců prodávány za obtížně konkurenceschopné ceny a ty u nás - díky bohu - ještě nikoho nenapadlo plošně dotovat na straně nákupu koncovými zákazníky. A pokud už k tomu někdy dochází, vypadá to spíše jako klientelistická pomoc těm, kteří je kupují.
Do tohoto prostředí nově vstupuje Hyundai Ioniq, které je momentálně k dostání jako hybrid a elektromobil. Kromě toho Korejci již dříve ohlásili příchod provedení PHEV, tedy dobíjecího hybridu, ten ale dorazí až v půlce příštího roku. I tak je ale již stávající nabídka na jeden model poměrně široká a hlavně neobvyklá, neboť dosud žádná jiná značka nemá ve svém portfoliu tolik spřízněných vozů, z nichž ani jeden nepoužívá konvenční agregát.
Navzdory tomu ale nelze o Ioniq očekávat jakýkoli větší zájem, neboť vůz jako hybrid startuje na sumě 699 990 Kč. A za elektrické provedení pak dáte dokonce 849 990 Kč. Jde tedy o sumy, které z vás bez problémů udělají majitele třeba Škody Superb, nebo abychom nepátrali jen v koncernových vodách, či Renaultu Talisman. Za oněch 850 tisíc navíc u obou vozů můžete počítat s dostatečnou výbavou i zajímavou motorizací.
Ioniq je tedy již v základu nabušený od podlahy až po střechu, neboť jedinými příplatkovými položkami jsou u obou variant metalický lak (14 900 Kč), u hybridu pak navigace s osmipalcovým displejem (25 000 Kč) a u elektromobilu paket Efficiency s LEDkami a rychlodobíjením (60 000 Kč). Vše ostatní je však již součástí standardní výbavy.
Ta základní zvaná Future počítá s 15palcovými litými koly, automatickou klimatizací, parkovací kamerou, vyhřívaným volantem obšitým kůží nebo sedmi airbagy a adaptivním tempomatem. Pokud ovšem chcete klimatizovaná sedadla, bi-xenony, parkovací asistent, kožené čalounění či lité sedmnáctky, je třeba sáhnout po provedení Ultimate za 849 990 Kč.
Na stejné sumě startuje již zmiňovaný Ioniq EV, jehož výbava se v zásadě od hybridu neliší. Víceméně jediný výrazný odklon najdeme u nabídky litých kol, kde jsou obě úrovně výbavy spojeny s 16palcovými ráfky. Další rozdíly pak souvisejí s jiným pohonem, kdy kupříkladu takový hybrid má dvouspojkový automat, elektromobil pak stálý převod.
Abychom učinili informacím zadost, musíme zmínit ještě cenu elektrické verze Ultimate, která vychází na 999 990 Kč. Za to přitom nabízí udávaný dojezd až 280 km, realitu ale raději předjímat nebudeme. Ioniq, jehož úplný podrobný ceník (PDF, 322 kB) lze stáhnout z oficiálního webu značky, tak v ČR skutečně nebude mít snadný život.
Hybridní Hyundai Ioniq startuje na českém trhu na částce 699 990 Kč...
...poněkud ošklivější elektromobil je o 150 tisíc korun dražší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva