Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai jde proti proudu, pro svá luxusní auta nově nabídne i to, s čím ostatní končí
10.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Před pár lety asi nikdo netipoval, že největšími zastánci klasické sportovní koncepce aut budou Korejci. Jenže teď to vypadá, že pár let budou možná jediní.
Když před dvěma roky Albert Biermann, někdejší hlava BMW M, prohlásil, že v mnichovské automobilce se změnila kultura a že auta pro řidiče budou nyní stavět Korejci, mnohý si nejspíše ťukal na čelo. Nicméně stále více se ukazuje, že Biermann mluvil pravdu. Zatímco BMW se od svých sportovních kořenů stále více vzdaluje, Hyundai a Kia zaplňují svou nabídku stále zajímavějšími vozy - takové i30 N je přitom jen jednou vlaštovkou z nemalého hejna.
Sportovním směrem ostatně půjde i Genesis G70, tedy novinka sdílející platformu s Kiou Stinger. Ta je k dispozici i na českém trhu, a to jak se čtyřválci, tak rovněž s vrcholným přeplňovaným šestiválcem naladěným na 370 koní. Všechny pohonné jednotky jsou ovšem spárovány pouze s osmistupňovým automatem, což by mnohý mohl brát jako menší vadu na kráse. Kia navíc naznačovala, že s žádnou jinou převodovkou ani počítat nemáme.
O to překvapivější je, že Genesis G70 bude mít k dispozici i manuál, jak dokazují dokumenty agentury pro ochranu životního prostředí EPA. Ta ručně řazenou převodovku eviduje jako součást doplňkové výbavy, přičemž spražena bude s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Očekávat tedy můžeme výkon 252 koní (případně 255 při volbě sportovního paketu) a pouze pohon zadních kol, systém 4x4 bude nadále k mání pouze v kombinaci s automatem.
Abychom tedy vše sesumírovali, Hyundai bude pod značkou Genesis nově nabízet sportovně střižený a luxusně vybavený sedan, u kterého výkonnou pohonnou jednotku spojí se zadními koly manuální převodovkou. To je přitom kombinace, která začíná být na vymření, zvláště v prestižním segmentu. Jak se ale zdá, k ústupu od ní začínají velet i značky pohybující se v mainstreamu.
V tomto ohledu se nechal slyšet šéf britského zastoupení Subaru Chris Graham, dle kterého manuální převodovka není kompatibilní se sadou bezpečnostních systémů EyeSight. Pro japonskou automobilku se přitom bezpečnost stala prioritou, nicméně stavět ji nehodlá tak jako dosud pouze na plochých motorech a pohonu všech kol. Stěžejní roli totiž přebírají právě asistenční systémy.
Dle Grahama je tedy budoucnost manuálů u Subaru nejistá, především u běžných modelů. Otázkou jsou varianty WRX a STI, i zde se ale možná dočkáme změn. „Dle mého názoru STI manuál mít musí, tedy ve stávající verzi. Nicméně když se podíváte na některé modely BMW M, které mají jen automat, zjistíte, že to není konec světa,“ odhaluje budoucnost Graham.
Inspirace mnichovskou automobilkou, jenž je vlastně ve světle výše zmíněných faktů poněkud zvrácená, ale není jediným důvodem, proč by i STI mohlo opustit manuál. Kvůli přísnějším emisním limitům by totiž nová generace mohla dostat hybridní ústrojí. S tím si přitom daleko lépe rozumí CVT než manuál. Jeho exodus u Subaru tak možná bude úplný...
Genesis G70 se nakonec dočká i manuálu, spáruje jej ovšem pouze s benzinovým dvoulitrem
Subaru naopak uvažuje o jejich konci, a to možná i u vrcholného modelu STI
Zdroj: FuelEconomy.gov, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 59 minutami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch