Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai jde proti proudu, pro svá luxusní auta nově nabídne i to, s čím ostatní končí
10.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Před pár lety asi nikdo netipoval, že největšími zastánci klasické sportovní koncepce aut budou Korejci. Jenže teď to vypadá, že pár let budou možná jediní.
Když před dvěma roky Albert Biermann, někdejší hlava BMW M, prohlásil, že v mnichovské automobilce se změnila kultura a že auta pro řidiče budou nyní stavět Korejci, mnohý si nejspíše ťukal na čelo. Nicméně stále více se ukazuje, že Biermann mluvil pravdu. Zatímco BMW se od svých sportovních kořenů stále více vzdaluje, Hyundai a Kia zaplňují svou nabídku stále zajímavějšími vozy - takové i30 N je přitom jen jednou vlaštovkou z nemalého hejna.
Sportovním směrem ostatně půjde i Genesis G70, tedy novinka sdílející platformu s Kiou Stinger. Ta je k dispozici i na českém trhu, a to jak se čtyřválci, tak rovněž s vrcholným přeplňovaným šestiválcem naladěným na 370 koní. Všechny pohonné jednotky jsou ovšem spárovány pouze s osmistupňovým automatem, což by mnohý mohl brát jako menší vadu na kráse. Kia navíc naznačovala, že s žádnou jinou převodovkou ani počítat nemáme.
O to překvapivější je, že Genesis G70 bude mít k dispozici i manuál, jak dokazují dokumenty agentury pro ochranu životního prostředí EPA. Ta ručně řazenou převodovku eviduje jako součást doplňkové výbavy, přičemž spražena bude s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Očekávat tedy můžeme výkon 252 koní (případně 255 při volbě sportovního paketu) a pouze pohon zadních kol, systém 4x4 bude nadále k mání pouze v kombinaci s automatem.
Abychom tedy vše sesumírovali, Hyundai bude pod značkou Genesis nově nabízet sportovně střižený a luxusně vybavený sedan, u kterého výkonnou pohonnou jednotku spojí se zadními koly manuální převodovkou. To je přitom kombinace, která začíná být na vymření, zvláště v prestižním segmentu. Jak se ale zdá, k ústupu od ní začínají velet i značky pohybující se v mainstreamu.
V tomto ohledu se nechal slyšet šéf britského zastoupení Subaru Chris Graham, dle kterého manuální převodovka není kompatibilní se sadou bezpečnostních systémů EyeSight. Pro japonskou automobilku se přitom bezpečnost stala prioritou, nicméně stavět ji nehodlá tak jako dosud pouze na plochých motorech a pohonu všech kol. Stěžejní roli totiž přebírají právě asistenční systémy.
Dle Grahama je tedy budoucnost manuálů u Subaru nejistá, především u běžných modelů. Otázkou jsou varianty WRX a STI, i zde se ale možná dočkáme změn. „Dle mého názoru STI manuál mít musí, tedy ve stávající verzi. Nicméně když se podíváte na některé modely BMW M, které mají jen automat, zjistíte, že to není konec světa,“ odhaluje budoucnost Graham.
Inspirace mnichovskou automobilkou, jenž je vlastně ve světle výše zmíněných faktů poněkud zvrácená, ale není jediným důvodem, proč by i STI mohlo opustit manuál. Kvůli přísnějším emisním limitům by totiž nová generace mohla dostat hybridní ústrojí. S tím si přitom daleko lépe rozumí CVT než manuál. Jeho exodus u Subaru tak možná bude úplný...
Genesis G70 se nakonec dočká i manuálu, spáruje jej ovšem pouze s benzinovým dvoulitrem
Subaru naopak uvažuje o jejich konci, a to možná i u vrcholného modelu STI
Zdroj: FuelEconomy.gov, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda