Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Kona naživo a detailně: vzhledem už nepřekvapí, technikou ano
13.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové korejské SUV dávalo pod svým neobvykle střiženým hávem tušit jen „městskou” techniku. I s tou dorazí do prodeje, nabídne ale i mnohem víc.
Kde jsme včera přestali, tam můžeme navázat. Hyundai plně odhalilo své nové SUV Kona. To bylo pojmenováno dle pobřežního regionu jednoho z havajských ostrovů, byť ne ve všech zemích ho najdete pod tímto jménem. V Portugalsku se ještě před premiérou muselo přejmenovat, původní název měl poněkud pejorativní nádech. Je otázkou, jak se mu bude říkat u nás, je ale jisté, že českou přezdívku dostane a úplně obdivná být nemusí.
Také není pochyb o tom, že se s ní budeme na českých silnicích potkávat docela často. Zvyknout si tak budeme muset na její kontroverzní vzhled, který ale naživo ani na oficiálních fotkách působí lépe, než jak tomu bylo na špionážních snímcích. Řeč je přitom hlavně o plastových nástavcích, které vpředu i vzadu hostí světlomety. Rozhodovat v konečném důsledku ale bude až to, jak bude Kona právě vaší optikou vypadat naživo.
Než se s ním budete moci osobně setkat, můžeme vám přiblížit jeho klíčové parametry. Jde o docela malý vůz, je 4 165 mm dlouhý, 1 800 mm široký a 1 550 mm vysoký. Rozvor narostl na 2 600 mm. Pod kapotou pro nás Hyundai nachystalo překvapení. Na vrchol nabídky se postaví Kona osazená přeplňovanou jedna-šestkou se 177 koňmi a 265 Nm točivého momentu. Tento motor jsme u nového SUV nečekali, o to více jej ale vítáme. V kombinaci se sedmistupňovým automatem umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h.
Toto hnací ústrojí by mělo být k dispozici na všech trzích, kde bude korejská novinka nabízena. Ryze pro Evropu (jak jinak...) je pak určen přeplňovaný litrový tříválec, který produkuje 120 koní a 172 Nm v pásmu 1 500 až 4 000 otáček. Standardem je šestistupňový manuál, s nímž vůz zvládne pokořit stovku za 12 sekund a rozjet se na maximálních 181 km/h.
Na Starý kontinent dále dorazí i 1,6litrový turbodiesel, Spojené státy se pro změny mohou těšit na příchod atmosférického dvoulitru. Ten bude produkovat 149 koní a 179 Nm. S tím Kona zrychlí na 100 km/h za 10 s a rozjede se na 194 km/h. Evropský diesel bude výkony kopírovat nabídku modelu i30, dorazí tedy ve verzích se 110 a 136 koňmi.
Podvozek je konvenční, vpředu sází na vzpěry McPherson, vzadu v závislosti na druhu pohonu střídá torzní příčku a nezávislé zavěšení. První varianta je určena pro auta s pohonem předních kol, druhá pro systém 4x4. Není jisté, jaký vliv to bude mít na objem zavazadelníku.
Tím se dostáváme do kabiny, kde budou zákazníci moci volit mezi látkovým či koženým čalouněním. V závislosti na úrovni výbavy je pak možné počítat s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovým displejem, přičemž multimediální systém umožňuje spárování s Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí ani zpětná kamera či streamování internetového rádia.
Jako první vůz v segmentu je Hyundai Kona vybaveno bezdrátovým dobíjením mobilů, z dalších prvků lze zmínit head-up displej, který promítání data na výsuvný plastový štítek. Očekávat na něm lze data o rychlosti, instrukce navigace, zprávy systému monitorujícího jízdní pruhy či audio systému. V rámci bezpečnosti vůz dostane celou řadu elektronických asistenčních prvků, s nimiž nebude problémem zisk pěti hvězd od Euro NCAP.
Vznikne i speciální verze Iron Man. Ta odkazuje na svět komiksů, do prodeje ale nejspíše nezamíří. Po celý rok bude vystavena v novém studiu v Kojangu. Od standardu se odlišuje rozšířením o 40 milimetrů, 19palcovými litými koly s off-roadovými gumami, šedou kapotou a zlatými a červenými doplňky karoserie.
Prodej na domácím trhu odstartuje již tento měsíc. Do Evropy se nové SUV dostane ještě letos, Amerika si ovšem musí počkat až na počátek příštího roku. Na všech trzích se bude doplňovat se sesterskou Kiou Stonic, kterou si nejspíše představíme v následujících týdnech.
Hyundai Kona se ukázalo na oficiální fotogalerii...
...i naživo, v Koreji jde totiž do prodeje ještě tento měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan