Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai překvapivě ukázalo záda downsizingu, Tucson má po faceliftu o polovinu větší motor
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od jakéhokoli velkosériového výrobce je to nečekaný krok, neradujte se ale předčasně - skoro o litr objemnější náhrada motoru 1,6 se netýká všech.
Facelift Hyundai Tucson patří mezi ty skoro neviditelné. Korejské SUV totiž na autosalonu v New Yorku ukázalo zvenčí jen lehce modifikovanou čelní masku, přední a zadní světlomety nebo jinou selekci litých kol. Opravdová novinka se ovšem skrývá pod kapotou, kde došlo k upsizingu, a to opravdu mohutnému. Automobilka totiž dala padáka 1,6litrovému přeplňovanému motoru se 177 koňmi a na jeho místo dosadila 2,4litrový motor naladěný na 181 koní.
Tato pohonná jednotka bude tvořit vrchol nabídky, přičemž stejně jako základní dvoulitrový čtyřválec se 166 koňmi počítá s šestistupňovou automatickou převodovkou. Jak se ale dalo tušit, tato novinka se týká pouze amerického trhu, kde zákazníci na tak malý motůrek nebyli zvědaví. On na něj leckdo není zvědavý ani tady, v Evropě se ale píská podle regulací Evropské unie, a tak tu modernizovaný Tucson počítá s jednotkami, u nichž „byl zredukován objem za účelem dalšího zlepšení emisí CO2“.
Vrcholnou jednotkou na Starém kontinentu tedy bude dvoulitrový turbodiesel, jenž produkuje 186 koní. Ty přitom může přenášet šestistupňový manuál či nově vyvinutý osmistupňový automat. Dále za „producenty sazí“ kope nová jedna-šestka, jenž disponuje 115 nebo 133 koňmi. Slabší verze počítá jen s manuálem a pohonem 4x2, silnější lze ale spárovat i s čtyřkolkou i automatem.
Benzinová nabídka je oproti tomu umírněnější, počítá totiž pouze s 1,6litrovým motorem. V atmosférické verzi produkuje 132 koní a dostupný je jen jako manuální předokolka. Přeplňované provedení pak dostalo 177 koní, jenž může přenášet stran manuálu i sedmistupňový automat. Obě převodovky lze pak spárovat s pohonem předních či všech čtyř kol.
Na odhalení konkrétních technických parametrů dojde za pár týdnů, aktuálně se tedy přesuneme k dalším novinkám. Ty jsou již na obou kontinentech shodné a počítají s rozšířením bezpečnostní výbavy. Vůz tak nově může disponovat přednárazovým systémem, monitoringem jízdních pruhů, detekcí únavy řidiče nebo sadou kamer.
Do kabiny se pro změnu nastěhoval prémiový audio systém Krell, bezdrátové dobíjení mobilů QI či sedmipalcový displej spojený s multimédii, jenž podporují Apple CarPlay, Android Auto a Bluetooth. Standardem je nyní také zadní port na USB, zatímco na přání lze sáhnout po osmipalcové obrazovce či navigaci s 3D mapami.
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, facelift rozhodně není nejrozsáhlejší, přičemž ta nejzajímavější novinka se na evropské trhy nedostane, bohužel. Dodat tedy můžeme již jen zmínku o zahájení prodeje novinky, jenž je naplánováno na letošní léto.
Faceliftované Hyundai Tucson se ukázalo v americké verzi, jenž se dočkala upsizingu...
...i v té evropské, která nadále počítá s maloobjemovými agtegáty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch