Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai překvapivě ukázalo záda downsizingu, Tucson má po faceliftu o polovinu větší motor
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od jakéhokoli velkosériového výrobce je to nečekaný krok, neradujte se ale předčasně - skoro o litr objemnější náhrada motoru 1,6 se netýká všech.
Facelift Hyundai Tucson patří mezi ty skoro neviditelné. Korejské SUV totiž na autosalonu v New Yorku ukázalo zvenčí jen lehce modifikovanou čelní masku, přední a zadní světlomety nebo jinou selekci litých kol. Opravdová novinka se ovšem skrývá pod kapotou, kde došlo k upsizingu, a to opravdu mohutnému. Automobilka totiž dala padáka 1,6litrovému přeplňovanému motoru se 177 koňmi a na jeho místo dosadila 2,4litrový motor naladěný na 181 koní.
Tato pohonná jednotka bude tvořit vrchol nabídky, přičemž stejně jako základní dvoulitrový čtyřválec se 166 koňmi počítá s šestistupňovou automatickou převodovkou. Jak se ale dalo tušit, tato novinka se týká pouze amerického trhu, kde zákazníci na tak malý motůrek nebyli zvědaví. On na něj leckdo není zvědavý ani tady, v Evropě se ale píská podle regulací Evropské unie, a tak tu modernizovaný Tucson počítá s jednotkami, u nichž „byl zredukován objem za účelem dalšího zlepšení emisí CO2“.
Vrcholnou jednotkou na Starém kontinentu tedy bude dvoulitrový turbodiesel, jenž produkuje 186 koní. Ty přitom může přenášet šestistupňový manuál či nově vyvinutý osmistupňový automat. Dále za „producenty sazí“ kope nová jedna-šestka, jenž disponuje 115 nebo 133 koňmi. Slabší verze počítá jen s manuálem a pohonem 4x2, silnější lze ale spárovat i s čtyřkolkou i automatem.
Benzinová nabídka je oproti tomu umírněnější, počítá totiž pouze s 1,6litrovým motorem. V atmosférické verzi produkuje 132 koní a dostupný je jen jako manuální předokolka. Přeplňované provedení pak dostalo 177 koní, jenž může přenášet stran manuálu i sedmistupňový automat. Obě převodovky lze pak spárovat s pohonem předních či všech čtyř kol.
Na odhalení konkrétních technických parametrů dojde za pár týdnů, aktuálně se tedy přesuneme k dalším novinkám. Ty jsou již na obou kontinentech shodné a počítají s rozšířením bezpečnostní výbavy. Vůz tak nově může disponovat přednárazovým systémem, monitoringem jízdních pruhů, detekcí únavy řidiče nebo sadou kamer.
Do kabiny se pro změnu nastěhoval prémiový audio systém Krell, bezdrátové dobíjení mobilů QI či sedmipalcový displej spojený s multimédii, jenž podporují Apple CarPlay, Android Auto a Bluetooth. Standardem je nyní také zadní port na USB, zatímco na přání lze sáhnout po osmipalcové obrazovce či navigaci s 3D mapami.
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, facelift rozhodně není nejrozsáhlejší, přičemž ta nejzajímavější novinka se na evropské trhy nedostane, bohužel. Dodat tedy můžeme již jen zmínku o zahájení prodeje novinky, jenž je naplánováno na letošní léto.
Faceliftované Hyundai Tucson se ukázalo v americké verzi, jenž se dočkala upsizingu...
...i v té evropské, která nadále počítá s maloobjemovými agtegáty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda