Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai razantně omladilo své nejprodávanější SUV, má příď jako Audi
12.12.2018 | Petr Prokopec
Dramatickým způsobem změnili Korejci auto, které se nyní stará skoro o třetinu jeho evropských prodejů. Je ale otázkou jestli Tucson právě v Evropě někdy stihne stejná modernizace.
Na počátku letošního roku Hyundai omladilo model Tucson, tedy své nejprodávanější SUV v Evropě i na světě. Zdejší modernizace však patřila spíše do ranku neviditelných, neboť kromě příchodu lehce modifikované čelní kapoty, poupravených předních a zadních světlometů a nové nabídky litých kol na nic zásadnějšího nedošlo. Výrazněji se pak Korejci nerozjeli ani v interiéru, jen pod kapotou na místo přeplňované jedna-šestky přišla atmosférická dva-čtyřka. Jak ale nejspíše již tušíte, toto se týká jen zámoří.
Pokud si uvědomíme, že třetí generace Hyundai Tucson (ta druhá se v Evropě honosila názvem ix35) byla představena v březnu 2015 na ženevském autosalonu a do prodeje šla pár měsíců poté, pak skutečný facelift může tento model teprve čekat. Přijde tedy ještě jedna modernizace, která bude spadat mezi ty viditelnější?
Důvodem, proč se na to ptáme, je aktualizace, které se Tucson dočkal v Číně. Konsorcium Beijing-Hyundai, které za ním stojí, jej sice tituluje jako čtvrtou generaci, do té má však novinka daleko. Vůči dosavadnímu provedení se totiž neliší ani rozvorem, ani výškou, ani šířkou. Změny se dočkala pouze délka, jež narostla o 70 milimetrů na 4 545 mm. Stojí za tím zcela nové nárazníky a především nová čelní maska, která z Tucsonu dělá takové levnější Audi Q8.
Inspiraci čtyřmi kruhy automobilka nejspíše bere vážně, a to nikoliv jen proto, že prakticky celé designové oddělení nabrala u koncernu VW Group. S podobnými čelními partiemi bylo před pár dny na autosalonu v Los Angeles odhaleno sedmimístné SUV Palisade. Pro Hyundai jde o nový vrcholný americký model, který za onou dramatickou maskou chladiče skrývá znovu atmosférický motor, tentokráte však šestiválec o objemu 3,8 l.
Stranou nyní nechme skutečnost, že Korejci se poměrně silně začínají odklánět od přeplňovaných motorů. Místo toho se zaměřme na již zmiňovanou masku, která nejspíše zamíří také do Evropy. Pokud jí Hyundai osazuje novinky hned na dvou koncích světa, dá se předpokládat, že jinak nebudou novinky značky vypadat ani v jeho středu, tedy v Evropě. Otázkou tedy není zda, ale spíše kdy se příchodu nového designu dočkáme.
Jak jsme naznačili výše, jednou z možností je podruhé inovovaný Tucson. I jeho třetí čínská generace byla odhalena v roce 2015, na trhu tedy pobyla stejnou dobu. Přesto ji ale značka vizuálně překopala daleko více. Kromě nové masky dorazila i modifikovaná záď, kde jsou koncové lampy propojeny úzkým proužkem. Tento prvek začíná užívat stále více výrobců, evidentně jde tedy o novou módu sloužící k optickému rozšíření vozu.
Danému tvrzení navíc nahrává i skutečnost, že omlazený Tucson v Los Angeles byl také. Tam ale byly nejviditelnější novinkou opět jen nové světlomety. O změnách lze tedy přemýšlet spíše jako o novém modelovém roku, nikoliv však o plnohodnotném faceliftu. A už vůbec ne jako o zcela nové generaci, jejíž příchod zmiňují Číňané.
Z výše uvedeného se zdá, že na obzoru je nový designový jazyk značky, stejně jako evropský příchod opětovně omlazeného Tucsonu. K propojení obojího zatím došlo pouze v Číně. Evropské provedení ale asi z počátku bude ovlivněno americkou variantou. Dorazit by mohlo zakrátko, na inovovanou čelní masku ale nejspíše budeme čekat ještě o trochu déle. Na březnovou Ženevu jsme tak zvědavější než dosud.
Hyundai začalo v Číně prodávat nový Tucson. Stranou nechme skutečnost, že jej nazývá čtvrtou generací, místo toho se zaměřme na čelní masku
Tou se pyšní i nedávno odhalené nové vrcholné americké SUV Palisade...
...americká verze Tucsonu se jí ale překvapivě nedočkala, ač na omlazení došlo i v jejím případě. Jestil Evropu čeká podobně velký facelift, je tedy zatím otákou
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis