Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich
11.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Ne částečně, ale zcela bez zapojení dealerů chce prodávat svá auta Hyundai. Pro zákazníky to může být příjemné, pro dealery ani trochu.
Doplněno: Dle vyjádření Hyundai americký přístup neodpovídá strategii českého zastoupení značky, které nadále počítá se standardní dealerskou sítí. Spuštění podobné možnosti nákupu nového Hyundai v České republice tedy neočekávejme.
Nákup automobilu je momentálně realizován skrze poměrně zdlouhavý proces, do kterého je zahrnuto hned několik stran. V prvé řadě tu samozřejmě máme vybírání na straně zákazníka, které obvykle probíhá i skrze tištěná či online média. Následuje pak vyzkoušení vozu, které je realizováno u některého dealerů a hon za co nejlepší nabídkou, během nějž přichází na řadu návštěva i několika prodejů. Pokud je dosaženo spokojenosti na obou stranách, může se přejít k podpisu kupní smlouvy, nebo se začne jinde od začátku.
Hyundai se rozhodlo, že vše zjednoduší pro zákazníka, zároveň ale zamete cestičku k vyšším maržím pro sebe samotné. Nejprve ve Spojených státech byl nyní spuštěn program Shopper Assurance, který dealery staví zcela na vedlejší kolej. Už v tuto se s nimi počítá zcela okrajově a s výhledem na stavbu několika vlastních center automobilky, které by finalizaci prodejního procesu měly na starosti, jsou jejich vyhlídky na budoucí zapojení ještě menší. Z dnešních autorizovaných dealerů by se pak staly vlastně jen oficiální servisy.
Ale nepředbíhejme, nejprve si pojďme program Shopper Assurance podrobněji představit. V podstatě jde o proces postavený na čtyřech pilířích, z nichž prvním je tzv. transparentní cena. Vyjednávání o ceně je prý pro zákazníky nejméně příjemná součást celého procesu nákupu a když se ji dnes chtějí vyhnout, hledají co nejvíce muziky za co nejméně peněz skrze weby agregující nabídky nových vozů, jako je u nás třeba Sauto.cz. Hyundai též s nikým vyjednávat nebude, hledání dobré ceny proběhne s pomocí jeho vlastní aplikace, kde budou zobrazeny nejlepší nabídky vybraných dealerů značky. Ti ovšem poslouží jen jako vodítko k oné transparentní nákupní ceně.
Dalším pilířem je pak flexibilní testovací jízda. Zákazníkům stačí prosté stažení aplikace do mobilního telefonu, skrze kterou si mohou vše naplánovat. Za vozem přitom nemusí nikam dojet, technik či prodejce značky jej přiveze ve stanovený čas a na místo, které si vyberete - do práce, domů či třeba na parkoviště obchodního centra. Volba je zkrátka jen na nich, automobilka se mu plně přizpůsobí.
Přesunout se můžeme k papírování, jež se odehraje prakticky celé online. Vyřízeno je vše od pojištění až třeba po financování, opět bez dealerů. U něj zákazník následně jen podepíše připravenou kupní smlouvu a odjede vlastním vozem dodaným znovu automobilkou. Ten pak můžete do tří dnů vrátit za plnou cenu, pokud nemá na tachometru více než 500 km a nedošlo k jeho poškození, což je onen pilíř číslo čtyři.
Jak jsme tedy zmínili výše, zapojení dealerů do celého procesu je už v tuto chvíli naprosto minimální a automobilka po něm sahá pouze tam, kde s ohledem na své aktuální zázemí nutně musí. Hyundai už dříve naznačovalo, že by se rádo podobnou cestou vydalo a jak se zdá, skutečně to udělalo. Výhled je též znám - cílem je stavba několika vlastních prodejních center, která by zajistila ony testovací jízdy (ani v jejich případě to dnes nepůjde bez dealerů, předpokládáme) a následné „papírování” a předání vozu. K ničemu jinému už v případě nového řešení dealeři nejsou.
Je jasné, že prodejci značky z toho asi velkou radost mít nebudou, nicméně nakupování se začíná přesouvat na internet a auta nebudou výjimkou. Ostatně. Aktuálně program Shopper Assurance nabízí v Miami, Orlandu, Dallasu a Houstonu v USA, již příští rok se ale iniciativa rozšíří po celých Spojených státech. Jsme zvědavi, kdy zamíří i do Evropy.
Hyundai se rozhodlo usnadnit nákup nového automobilu pomocí programu Shopper Assurance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva