Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich

(doplněno) Ne částečně, ale zcela bez zapojení dealerů chce prodávat svá auta Hyundai. Pro zákazníky to může být příjemné, pro dealery ani trochu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich

11.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Ne částečně, ale zcela bez zapojení dealerů chce prodávat svá auta Hyundai. Pro zákazníky to může být příjemné, pro dealery ani trochu.

Doplněno: Dle vyjádření Hyundai americký přístup neodpovídá strategii českého zastoupení značky, které nadále počítá se standardní dealerskou sítí. Spuštění podobné možnosti nákupu nového Hyundai v České republice tedy neočekávejme.


Nákup automobilu je momentálně realizován skrze poměrně zdlouhavý proces, do kterého je zahrnuto hned několik stran. V prvé řadě tu samozřejmě máme vybírání na straně zákazníka, které obvykle probíhá i skrze tištěná či online média. Následuje pak vyzkoušení vozu, které je realizováno u některého dealerů a hon za co nejlepší nabídkou, během nějž přichází na řadu návštěva i několika prodejů. Pokud je dosaženo spokojenosti na obou stranách, může se přejít k podpisu kupní smlouvy, nebo se začne jinde od začátku.

Hyundai se rozhodlo, že vše zjednoduší pro zákazníka, zároveň ale zamete cestičku k vyšším maržím pro sebe samotné. Nejprve ve Spojených státech byl nyní spuštěn program Shopper Assurance, který dealery staví zcela na vedlejší kolej. Už v tuto se s nimi počítá zcela okrajově a s výhledem na stavbu několika vlastních center automobilky, které by finalizaci prodejního procesu měly na starosti, jsou jejich vyhlídky na budoucí zapojení ještě menší. Z dnešních autorizovaných dealerů by se pak staly vlastně jen oficiální servisy.

Ale nepředbíhejme, nejprve si pojďme program Shopper Assurance podrobněji představit. V podstatě jde o proces postavený na čtyřech pilířích, z nichž prvním je tzv. transparentní cena. Vyjednávání o ceně je prý pro zákazníky nejméně příjemná součást celého procesu nákupu a když se ji dnes chtějí vyhnout, hledají co nejvíce muziky za co nejméně peněz skrze weby agregující nabídky nových vozů, jako je u nás třeba Sauto.cz. Hyundai též s nikým vyjednávat nebude, hledání dobré ceny proběhne s pomocí jeho vlastní aplikace, kde budou zobrazeny nejlepší nabídky vybraných dealerů značky. Ti ovšem poslouží jen jako vodítko k oné transparentní nákupní ceně.

Dalším pilířem je pak flexibilní testovací jízda. Zákazníkům stačí prosté stažení aplikace do mobilního telefonu, skrze kterou si mohou vše naplánovat. Za vozem přitom nemusí nikam dojet, technik či prodejce značky jej přiveze ve stanovený čas a na místo, které si vyberete - do práce, domů či třeba na parkoviště obchodního centra. Volba je zkrátka jen na nich, automobilka se mu plně přizpůsobí.

Přesunout se můžeme k papírování, jež se odehraje prakticky celé online. Vyřízeno je vše od pojištění až třeba po financování, opět bez dealerů. U něj zákazník následně jen podepíše připravenou kupní smlouvu a odjede vlastním vozem dodaným znovu automobilkou. Ten pak můžete do tří dnů vrátit za plnou cenu, pokud nemá na tachometru více než 500 km a nedošlo k jeho poškození, což je onen pilíř číslo čtyři.

Jak jsme tedy zmínili výše, zapojení dealerů do celého procesu je už v tuto chvíli naprosto minimální a automobilka po něm sahá pouze tam, kde s ohledem na své aktuální zázemí nutně musí. Hyundai už dříve naznačovalo, že by se rádo podobnou cestou vydalo a jak se zdá, skutečně to udělalo. Výhled je též znám - cílem je stavba několika vlastních prodejních center, která by zajistila ony testovací jízdy (ani v jejich případě to dnes nepůjde bez dealerů, předpokládáme) a následné „papírování” a předání vozu. K ničemu jinému už v případě nového řešení dealeři nejsou.

Je jasné, že prodejci značky z toho asi velkou radost mít nebudou, nicméně nakupování se začíná přesouvat na internet a auta nebudou výjimkou. Ostatně. Aktuálně program Shopper Assurance nabízí v Miami, Orlandu, Dallasu a Houstonu v USA, již příští rok se ale iniciativa rozšíří po celých Spojených státech. Jsme zvědavi, kdy zamíří i do Evropy.


Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich - 1 - Hyundai Shopper Assurance 01Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich - 2 - Hyundai Shopper Assurance 02Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich - 3 - Hyundai Shopper Assurance 03Hyundai se rozhodlo zcela obejít dealery, auta začíná prodávat bez nich - 4 - Hyundai Shopper Assurance 04
Hyundai se rozhodlo usnadnit nákup nového automobilu pomocí programu Shopper Assurance

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.