Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai si s novým Santa Fe nepřijde jen na zloděje, válcuje s ním i Škodu Kodiaq
1.2.2019 | Petr Prokopec
Od odhalení prodloužené verze Santa Fe jsme nečekali nic zázračně nového, Korejci ale překvapili. Je na první pohled úplně jiná než výchozí verze, navíc teď překonává Škodu Kodiaq.
Před několika týdny korejská automobilka oznámila, že konečně vyvinula systém bezklíčového odemykání a startování vozu, na který si zloději nepřijdou prodloužením signálu klíče za pár stovek. Novinka totiž vůbec nespoléhá na klíč v jakékoli podobě, místo toho sází na čtečku otisků prstu, která vám zpřístupní nejen kabinu, ale také poslouží ke spuštění pohonné jednotky. Systém přitom na základě identifikace řidiče nastaví i sedadla a klimatizaci, do budoucna si navíc poradí i se sloupkem řízení či vlhkostí.
Tehdy automobilka oznámila, že vůbec prvním vozem, který novou technologií osadí, bude nové Hyundai Santa Fe. Nikoliv však ve verzi, kterou dnes nabízí v českých showroomech, ale v tehdy ještě nepředstaveném provedení pro Čínu. V tu chvíli jej neukázali, teď už ovšem známe i jeho podobu. A dokáže překvapit, neboť jde o jeho prodlouženou verzi s odlišným designem.
Ta se v minulé generaci pod různými jmény prodávala i u nás či v USA, a tak je možné, že se jednou podívá také na český trh. Při pohledu zepředu se nezdá, že by přicházela s dramaticky novým, počítá se stejným vzhledem, jako už známé provedení. Ovšem záď se dočkala zásadního přepracování - vidíme jinou linii prosklení, odlišný sloupek i víko zavazadelníku a především zásadně modifikované lampy trochu po vzoru Volva.
Kromě toho se s ohledem na ono prodloužení logicky měnily rozměry. Santa Fe narostlo o 160 milimetrů (na 4 930 mm) do délky, mezi nápravami pak nabídne o deset centimetrů více než základ - rozvor tedy činí 2 865 mm. To rozhodně není málo, v obou případech totiž Korejci válcují třeba takovou Škodu Kodiaq. Nepřekvapivě tedy počítají se sedmi sedadly již ve standardu, stejně jako s prostorným zavazadelníkem. Jeho objem však zatím nebyl specifikován v žádném stavu.
Tím jsme se dostali do interiéru, kde lze taktéž vysledovat několik změn. Nejspíše se dotýkají pracoviště řidiče, který má k dispozici nejen přeprofilovaný volant, ale především novou středovou konzoli a tunel. Na ten se nastěhovala tlačítka ovládající automatickou převodovku, jenž nahrazují tradičnější volič. Kromě toho je SUV jako první čínský model značky osazeno alarmem, který varuje dospělou posádku před dětmi zapomenutými na zadních sedadlech.
Zmínit můžeme již jen motorový prostor, kde se objeví pouze jediná pohonná jednotka, a sice přeplňovaný benzinový dvoulitr, jenž bude produkovat 245 koní. O jejich přenos se postará výlučně osmistupňový automat se zmiňovanými ovládacími tlačítky, zákazníci však budou moci volit mezi pohonem předních a všech čtyř kol. Kolik však za tu či onu verzi zaplatí, je rovněž tajemstvím - prodej totiž odstartuje až v průběhu prvního čtvrtletí. Stejně tak zatím není jasné, kde by se (třeba znovu jako Grand Santa Fe u nás) mohl vůz objevit v prodeji v jiných částech světa.
Prodloužené Hyundai Santa Fe se pyšní především čtečkou otisků prstů. Kromě toho však dokáže upozornit i na děti zanechané na zadních sedadlech. Rozvorem a délkou pak válcuje i Škodu Kodiaq
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 21:34 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch