Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30

Kdo by si ještě před pár léty pomyslel, že do Hyundai i30 půjde přímo od výrobce pořídit skořepinové sedačky vážící 7 kg. Teď je možné nejen to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30

3.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek

Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo by si ještě před pár léty pomyslel, že do Hyundai i30 půjde přímo od výrobce pořídit skořepinové sedačky vážící 7 kg. Teď je možné nejen to.

Hyundai pro jeho agresivní reklamní kampaně nebo běžné modely nemusíte dvakrát milovat, díky modelu i30 N na něj ale možná změníte názor. Jde totiž o skvěle odladěné auto, které dělá přesně to, co mělo - zlepšuje image modelu jako takového i image celé značky. Kvůli tomuhle Korejci přetáhli od BMW šéfa jeho divize M (a že ho nemuseli dvakrát přemlouvat...) a ten chce zjevně po hlavičkou skoro stejně pojmenované divize N nabízet ještě více podobnosti s nabídkou o poznání respektovanější německé automobilky.

Hyundai tak na právě probíhajícím tuningovém veletrhu v Essenu představuje balíček továrních úprav nazvaný „N-thusiast Parts”. Je to v podstatě totéž, co díly M Performance od BMW a jejich nabídka čítá zajímavé designové i technické doplňky. Zatím je pochopitelně omezená, do budoucna ale čekejme, že se bude jen rozrůstat.

Mezi dostupnými prvky najdeme mimo jiné 10paprsková kola z lehkých slitin, která jsou z dílny OZ Racing. Pro i30N padla volba na rozměr 8x19“ a oproti sérovému obutí ušetří na neodpružené hmotnosti až čtyři kilogramy. Jejich cena je v Německu stanovena na 1 916 Eur, tedy asi 49 tisíc Kč. Kola jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R v rozměru 235/35 R19, přičemž cena těchto pryží je 3 100 Eur, tedy asi 79 tisíc Kč. Pod koly jsou na obou nápravách posílené brzdy, které si Hyundai cení na 349 Eur, tedy asi 9 tisíc Kč.

Možná ještě zajímavěji se dostupné úpravy promítají do interiéru. Tomu vévodí fantastické závodní sedačky, které vznikly ve spolupráci se společností Recaro. Jsou čalouněny kůží a jedno sedadlo má hmotnost pouhých 7 kilogramů - oproti sériovému provedení musí šetřit možná až desítky kilo každá. Sedadla je možné použít jak se standardními tříbodovými pásy, tak také s novými, 6bodovými. Ty pak značka doporučuje spíše na okruhové ježdění.

Z dostupných prvků dále stojí za zmínku - byť tohle fandy funkčních úprav nepotěší - nálepky ve stylu závodní i30 TCR a specifické koberečky pro řidiče spolujezdce s červeným lemováním. Cenu interiérových a vizuálních doplňků jsme se zatím od automobilky nedozvěděli, jistě to ale brzy napraví.


Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 1 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 01Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 2 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 02Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 3 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 03Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 4 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 04Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 5 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 05Hyundai to se svou sportovní divizí myslí smrtelně vážně. I tohle teď nabízí pro i30 - 6 - Hyundai i30N N-thusiast Parts prvni 06
Nálepky na této i30 N vás zřejmě u srdce nevezmou, sedačky od Recara by mohly. Obojí jde či půjde pořídit přímo od Hyundai

Anna Fišerová

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.