Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai už teď posílá do prodeje pohon budoucnosti, může zachránit i diesely
6.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle řešení už jsme viděli v útrobách prémiových aut, v případě mainstreamu o něm ale automobilky jen hovoří. Hyundai ho posílá do prodeje, a to vpřekvapivém, naftovém provedení.
Před dvěma měsíci Hyundai představilo inovovaný Tucson. Korejské SUV určené americkému trhu nadmíru překvapilo, neboť značka provedla zajímavou rošádu v motorovém prostoru. Padáka dostala přeplňovaná jedna-šestka a její místo zaujala atmosférická dva-čtyřka. To je krok, který byl v posledních letech považován pomalu za kacířství, nicméně v poslední době stále více automobilek potichu přiznává, že přehnaný downsizing byl chybou.
Již v době debutu americké verze jsme si kladli otázku, zda s touto změnou Tucson dorazí také do Evropy. Korejci ale vše ozřejmili až nyní. Představit si tedy můžeme provedení pro Starý kontinent, které stejně jako zámořský příbuzný disponuje novou čelní maskou a světlomety či třeba modernějšími multimédii. Že jde o změny takřka nepostřehnutelné, netřeba dodávat - i v tomto případě se totiž Hyundai nejvíce zaměřilo na prostor pod kapotou.
Na příchod benzinové dva-čtyřky zapomeňte, místo ní ale Korejci nabízí jinou zajímavou novinku. Tucson dostal snad jako vůbec první „neprémiové” auto motor, který se během několika let stane standardem u naprosté většiny nových vozů prodávaných v Evropě, tedy tzv. mild hybrid s 48voltovou lithium-iontovou baterií o kapacitě 0,44 kWh a integrovaným startérem/generátorem.
Použití podobného pohonu je pro automobilky jedinou cestou, jak dostat papírovou - a možná nejen papírovou - spotřebu aut do stanovených mantinelů. Takový vůz bude umět vypínat motor i za jízdy, pomalu se pohybovat jen za pomoci elektromotoru a zejména v městském provozu ušetřit spoustu paliva při popojíždění v kolonách. Co je ještě pozoruhodnější, spalovacím srdcem této jednotky je diesel, pro který by to pro změnu mohlo znamenat schůdnou cestu, jak se do patřičných mezí dostat s emisemi.
Hyundai říká, že hybridizace dieselu přináší vůči standardnímu dvoulitru úsporu zhruba 7 procent paliva, konkrétní data odpovídající již novému měřícímu cyklu WLTP však značka nezmiňuje. Pouze potvrzuje, že při akceleraci 48voltový okruh dokáže na moment přesunout energii uschovávanou v bateriích do hnacího ústrojí. Řidič tedy může krátce počítat s dodatečnými 16 koňmi, což by mělo dynamiku skutečně zlepšit a pomalý pohyb v kolonách bezpečně obstarat.
Na konkrétní data si ovšem stejně jako v případě spotřeby musíme počkat. Aktuálně tak jen dodáme, že mild hybridní ústrojí je standardně spárováno se šestistupňovým manuálem, za příplatek pak lze pořídit osmistupňový automat. Hyundai kromě toho zmiňuje, že se stejnou technologií bude od příštího roku spojen také 1,6litrový diesel, což jen dokazuje, že tyto pohonné jednotky ještě mají budoucnost, minimálně u Hyundai.
Zmínit již jen lze, že prodej facelitovaného SUV s mild hybridním dieselem odstartuje letos v červenci. Evidentně se tedy během příštích pár týdnů dočkáme ještě o trochu obsáhlejší tiskové zprávy, ve které budou uvedeny podrobné specifikace. Zvědavi jsme pak hlavně na cenu, která bude pro jakýkoliv další úspěch tohoto provedení - a vlastně i pro diesely jako takové - stěžejní.
Faceliftované Hyundai Tucson se pochlubilo novou pohonnou jednotkou i v Evropě. Na rozdíl od Států však nejde o atmosférický benzinový upsizing, nýbrž o mild hybridní diesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1