Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai už teď posílá do prodeje pohon budoucnosti, může zachránit i diesely
6.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle řešení už jsme viděli v útrobách prémiových aut, v případě mainstreamu o něm ale automobilky jen hovoří. Hyundai ho posílá do prodeje, a to vpřekvapivém, naftovém provedení.
Před dvěma měsíci Hyundai představilo inovovaný Tucson. Korejské SUV určené americkému trhu nadmíru překvapilo, neboť značka provedla zajímavou rošádu v motorovém prostoru. Padáka dostala přeplňovaná jedna-šestka a její místo zaujala atmosférická dva-čtyřka. To je krok, který byl v posledních letech považován pomalu za kacířství, nicméně v poslední době stále více automobilek potichu přiznává, že přehnaný downsizing byl chybou.
Již v době debutu americké verze jsme si kladli otázku, zda s touto změnou Tucson dorazí také do Evropy. Korejci ale vše ozřejmili až nyní. Představit si tedy můžeme provedení pro Starý kontinent, které stejně jako zámořský příbuzný disponuje novou čelní maskou a světlomety či třeba modernějšími multimédii. Že jde o změny takřka nepostřehnutelné, netřeba dodávat - i v tomto případě se totiž Hyundai nejvíce zaměřilo na prostor pod kapotou.
Na příchod benzinové dva-čtyřky zapomeňte, místo ní ale Korejci nabízí jinou zajímavou novinku. Tucson dostal snad jako vůbec první „neprémiové” auto motor, který se během několika let stane standardem u naprosté většiny nových vozů prodávaných v Evropě, tedy tzv. mild hybrid s 48voltovou lithium-iontovou baterií o kapacitě 0,44 kWh a integrovaným startérem/generátorem.
Použití podobného pohonu je pro automobilky jedinou cestou, jak dostat papírovou - a možná nejen papírovou - spotřebu aut do stanovených mantinelů. Takový vůz bude umět vypínat motor i za jízdy, pomalu se pohybovat jen za pomoci elektromotoru a zejména v městském provozu ušetřit spoustu paliva při popojíždění v kolonách. Co je ještě pozoruhodnější, spalovacím srdcem této jednotky je diesel, pro který by to pro změnu mohlo znamenat schůdnou cestu, jak se do patřičných mezí dostat s emisemi.
Hyundai říká, že hybridizace dieselu přináší vůči standardnímu dvoulitru úsporu zhruba 7 procent paliva, konkrétní data odpovídající již novému měřícímu cyklu WLTP však značka nezmiňuje. Pouze potvrzuje, že při akceleraci 48voltový okruh dokáže na moment přesunout energii uschovávanou v bateriích do hnacího ústrojí. Řidič tedy může krátce počítat s dodatečnými 16 koňmi, což by mělo dynamiku skutečně zlepšit a pomalý pohyb v kolonách bezpečně obstarat.
Na konkrétní data si ovšem stejně jako v případě spotřeby musíme počkat. Aktuálně tak jen dodáme, že mild hybridní ústrojí je standardně spárováno se šestistupňovým manuálem, za příplatek pak lze pořídit osmistupňový automat. Hyundai kromě toho zmiňuje, že se stejnou technologií bude od příštího roku spojen také 1,6litrový diesel, což jen dokazuje, že tyto pohonné jednotky ještě mají budoucnost, minimálně u Hyundai.
Zmínit již jen lze, že prodej facelitovaného SUV s mild hybridním dieselem odstartuje letos v červenci. Evidentně se tedy během příštích pár týdnů dočkáme ještě o trochu obsáhlejší tiskové zprávy, ve které budou uvedeny podrobné specifikace. Zvědavi jsme pak hlavně na cenu, která bude pro jakýkoliv další úspěch tohoto provedení - a vlastně i pro diesely jako takové - stěžejní.
Faceliftované Hyundai Tucson se pochlubilo novou pohonnou jednotkou i v Evropě. Na rozdíl od Států však nejde o atmosférický benzinový upsizing, nýbrž o mild hybridní diesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 25 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch