Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai už teď posílá do prodeje pohon budoucnosti, může zachránit i diesely
6.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle řešení už jsme viděli v útrobách prémiových aut, v případě mainstreamu o něm ale automobilky jen hovoří. Hyundai ho posílá do prodeje, a to vpřekvapivém, naftovém provedení.
Před dvěma měsíci Hyundai představilo inovovaný Tucson. Korejské SUV určené americkému trhu nadmíru překvapilo, neboť značka provedla zajímavou rošádu v motorovém prostoru. Padáka dostala přeplňovaná jedna-šestka a její místo zaujala atmosférická dva-čtyřka. To je krok, který byl v posledních letech považován pomalu za kacířství, nicméně v poslední době stále více automobilek potichu přiznává, že přehnaný downsizing byl chybou.
Již v době debutu americké verze jsme si kladli otázku, zda s touto změnou Tucson dorazí také do Evropy. Korejci ale vše ozřejmili až nyní. Představit si tedy můžeme provedení pro Starý kontinent, které stejně jako zámořský příbuzný disponuje novou čelní maskou a světlomety či třeba modernějšími multimédii. Že jde o změny takřka nepostřehnutelné, netřeba dodávat - i v tomto případě se totiž Hyundai nejvíce zaměřilo na prostor pod kapotou.
Na příchod benzinové dva-čtyřky zapomeňte, místo ní ale Korejci nabízí jinou zajímavou novinku. Tucson dostal snad jako vůbec první „neprémiové” auto motor, který se během několika let stane standardem u naprosté většiny nových vozů prodávaných v Evropě, tedy tzv. mild hybrid s 48voltovou lithium-iontovou baterií o kapacitě 0,44 kWh a integrovaným startérem/generátorem.
Použití podobného pohonu je pro automobilky jedinou cestou, jak dostat papírovou - a možná nejen papírovou - spotřebu aut do stanovených mantinelů. Takový vůz bude umět vypínat motor i za jízdy, pomalu se pohybovat jen za pomoci elektromotoru a zejména v městském provozu ušetřit spoustu paliva při popojíždění v kolonách. Co je ještě pozoruhodnější, spalovacím srdcem této jednotky je diesel, pro který by to pro změnu mohlo znamenat schůdnou cestu, jak se do patřičných mezí dostat s emisemi.
Hyundai říká, že hybridizace dieselu přináší vůči standardnímu dvoulitru úsporu zhruba 7 procent paliva, konkrétní data odpovídající již novému měřícímu cyklu WLTP však značka nezmiňuje. Pouze potvrzuje, že při akceleraci 48voltový okruh dokáže na moment přesunout energii uschovávanou v bateriích do hnacího ústrojí. Řidič tedy může krátce počítat s dodatečnými 16 koňmi, což by mělo dynamiku skutečně zlepšit a pomalý pohyb v kolonách bezpečně obstarat.
Na konkrétní data si ovšem stejně jako v případě spotřeby musíme počkat. Aktuálně tak jen dodáme, že mild hybridní ústrojí je standardně spárováno se šestistupňovým manuálem, za příplatek pak lze pořídit osmistupňový automat. Hyundai kromě toho zmiňuje, že se stejnou technologií bude od příštího roku spojen také 1,6litrový diesel, což jen dokazuje, že tyto pohonné jednotky ještě mají budoucnost, minimálně u Hyundai.
Zmínit již jen lze, že prodej facelitovaného SUV s mild hybridním dieselem odstartuje letos v červenci. Evidentně se tedy během příštích pár týdnů dočkáme ještě o trochu obsáhlejší tiskové zprávy, ve které budou uvedeny podrobné specifikace. Zvědavi jsme pak hlavně na cenu, která bude pro jakýkoliv další úspěch tohoto provedení - a vlastně i pro diesely jako takové - stěžejní.
Faceliftované Hyundai Tucson se pochlubilo novou pohonnou jednotkou i v Evropě. Na rozdíl od Států však nejde o atmosférický benzinový upsizing, nýbrž o mild hybridní diesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 3 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 5 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 6 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 8 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis