I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou

Říká si Golf GTI TCR a můžete si ho koupit i vy. Letos bude k mání s 350 koňmi, a tak zvládne stovku pod 5 s. Důležitější je ale pokročilá aerodynamika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou

10.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká si Golf GTI TCR a můžete si ho koupit i vy. Letos bude k mání s 350 koňmi, a tak zvládne stovku pod 5 s. Důležitější je ale pokročilá aerodynamika.

Šampionát TCR International Series sice zatím ještě nedosáhl takového věhlasu jako Formule 1 či WRC, každým rokem však stoupá o příčku výše. Láká tak stále více diváků i samotných automobilek, pro které se jedná o finančně dostupnější odvětví motorsportu. Závodní speciály totiž nejsou od sériových vozů vzdáleny tak moc jako třeba modely určené pro světovou rallye. Jejich vývoj, stejně jako poté následnou koupi, si tedy může dovolit daleko více entit.

Toliko ale pro úvod, nyní se již pojďme věnovat jednomu ze strojů, a sice Volkswagenu Golf GTI TCR. Ten byl na základě modifikovaných pravidel pro letošní sezónu upraven, načež jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkuje 350 koní, tedy o dvacet více než loni. Mimo to tu máme točivý moment 420 Nm, zrychlení z klidu na stovku tedy rozhodně poklesne pod 5,2 sekundy, zatímco maximálka naroste nad 230 km/h.

Posílení motoru bylo ovšem spíše druhořadé. „Pro tuto sezónu jsme systematicky vyvíjeli dále Golf GTI TCR. Důraz byl přitom kladen na aerodynamiku,“ uvádí k novinkám šéf divize Volkswagen Motorsports Sven Smeets. Jak je tedy vidno z fotografií, speciál dostal nové nárazníky či blatníky, které již nejsou kompletně zakulacené, ale kromě redukce aerodynamického odporu slouží zároveň i k navýšení přítlaku a zlepšení odvětrávání podběhů.

Nová jsou rovněž 18palcová kola, změnami ovšem prošla i sekvenční převodovka a elektrický posilovač řízení. Vše by mělo přispět k mnohem lepší ovladatelnosti, což by následně mělo napomoci týmům Leopard Racing a Liqui Moly Team Engstler zlepšit jejich loňské umístění v šampionátu (druhé, respektive páté místo). Ten vyhrála stáj Team Craft-Bamboo Lukoil se spřízněným Seatem Leon TCR.

Volkswagen loni prodal dvacet exemplářů speciálu pro novou závodní sérii, letos počítá s třicítkou. Cena startuje na sumě 90 000 Eur (cca 2 432 000 Kč) bez daně, takže opravdu nejde o zase tak drahý špás. K dispozici je i vám, museli byste se ale hodně snažit, abyste tento vůz dostali na značky do provozu. Okruhovým hrátkám pochopitelně poslouží bez okolků...


I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou - 1 - VW Golf GTI TCR 2017 nova sada 01I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou - 2 - VW Golf GTI TCR 2017 nova sada 02I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou - 3 - VW Golf GTI TCR 2017 nova sada 03
VW Golf GTI TCR dostal pro letošek vyšší výkon i efektivnějš bodykit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.