Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I nejvýkonnější tovární VW Golf dostal facelift, má 350 k a kouzlí s aerodynamikou
10.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Golf GTI TCR a můžete si ho koupit i vy. Letos bude k mání s 350 koňmi, a tak zvládne stovku pod 5 s. Důležitější je ale pokročilá aerodynamika.
Šampionát TCR International Series sice zatím ještě nedosáhl takového věhlasu jako Formule 1 či WRC, každým rokem však stoupá o příčku výše. Láká tak stále více diváků i samotných automobilek, pro které se jedná o finančně dostupnější odvětví motorsportu. Závodní speciály totiž nejsou od sériových vozů vzdáleny tak moc jako třeba modely určené pro světovou rallye. Jejich vývoj, stejně jako poté následnou koupi, si tedy může dovolit daleko více entit.
Toliko ale pro úvod, nyní se již pojďme věnovat jednomu ze strojů, a sice Volkswagenu Golf GTI TCR. Ten byl na základě modifikovaných pravidel pro letošní sezónu upraven, načež jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkuje 350 koní, tedy o dvacet více než loni. Mimo to tu máme točivý moment 420 Nm, zrychlení z klidu na stovku tedy rozhodně poklesne pod 5,2 sekundy, zatímco maximálka naroste nad 230 km/h.
Posílení motoru bylo ovšem spíše druhořadé. „Pro tuto sezónu jsme systematicky vyvíjeli dále Golf GTI TCR. Důraz byl přitom kladen na aerodynamiku,“ uvádí k novinkám šéf divize Volkswagen Motorsports Sven Smeets. Jak je tedy vidno z fotografií, speciál dostal nové nárazníky či blatníky, které již nejsou kompletně zakulacené, ale kromě redukce aerodynamického odporu slouží zároveň i k navýšení přítlaku a zlepšení odvětrávání podběhů.
Nová jsou rovněž 18palcová kola, změnami ovšem prošla i sekvenční převodovka a elektrický posilovač řízení. Vše by mělo přispět k mnohem lepší ovladatelnosti, což by následně mělo napomoci týmům Leopard Racing a Liqui Moly Team Engstler zlepšit jejich loňské umístění v šampionátu (druhé, respektive páté místo). Ten vyhrála stáj Team Craft-Bamboo Lukoil se spřízněným Seatem Leon TCR.
Volkswagen loni prodal dvacet exemplářů speciálu pro novou závodní sérii, letos počítá s třicítkou. Cena startuje na sumě 90 000 Eur (cca 2 432 000 Kč) bez daně, takže opravdu nejde o zase tak drahý špás. K dispozici je i vám, museli byste se ale hodně snažit, abyste tento vůz dostali na značky do provozu. Okruhovým hrátkám pochopitelně poslouží bez okolků...
VW Golf GTI TCR dostal pro letošek vyšší výkon i efektivnějš bodykit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 43 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva