Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I takové auto dnes vyrábí Mercedes. Nabízí hodně zvláštní věci, na luxus zapomeňte
2.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mercedesy platí za luxusní auta, a to i když se jedná o typy, které si s něčím takovým moc netykají. Značka přesto zůstává věrna tradicím a představila stroj mířící úplně jiným směrem.
Mercedes-Benz třídy G vznikl na konci sedmdesátých let minulého století jako vojenský speciál. Hranatý off-road s pohonem 4x4 nakonec vyjel i na silnice jako civilní auto, nadále ale zůstával také specializovaným prostředkem pro potřeby pohraniční stráže, vojáků, policistů a dalších bezpečnostních sil. Mezi bojovými organizacemi zájem o něj trvá, proto na trh přichází další, drsně vyhlížející verze.
Představený model Mercedes-Benz G MRV 6,2 v názvu skrývá slova Multi Role Vehicle (víceúčelový vůz) a informaci o celkové hmotnost 6,2 tuny. Je další evolucí projektu lehkých obrněných hlídkových aut, liší se novým odpružením a pancířem pod podlahou, což zvyšuje ochranné schopnosti cestujících. Jak je vidět, chybí mnoho dílů vnější karoserie, otevřené tělo není vhodné pro přímou účast v bojových operacích.
Primárním účelem je průzkum a převoz skupin zvláštních jednotek. Maskovaný Mercedes se vyhýbá přímému kontaktu s protivníkem, proto největší hrozbu znamenají nástražné výbušné systémy. Pro zlepšení ochrany proti minám slouží anti-fragmentační vícesložková vrstva podlahy vyrobená ze syntetického materiálu.
Mercedes-Benz G MRV 6,2 překonává rozbité silnice a neprobádané stezky pomocí portálových náprav s dvojicí tlumičů a pružin pro každé kolo. Asistují přitom centrální systém ovládání tlaku pneumatik včetně dofukování a off-roadové gumy o rozměru 305/80 R18 na obě nápravy. Nájezdový a sjezdový úhel odpovídá hodnotě 40 a 42 stupňů.
Světlá výška dosahuje 41,2 centimetrů, to umožňuje brodění vodou do hloubky jednoho metru. Délka vozidla je 5,52 metru, rozvor 3,42 metru, šířka 2,17 metru a výška je 2,18 metru nad zemí. Pozoruhodností může být silný trubkový rám kolem kabiny bez dveří a bez čelního skla. Posádku tvoří až šest vojáků v plné polní, nebo tři tuny nákladu. Čtyři lidé mohou využít anatomické sedačky s čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Navíc může hlídkový Mercedes táhnout přívěs o hmotnosti dvě tuny. Podvozkové části a kabina pochází ze sériových součástí civilního G řady W461.
Pod zelenou kapotou za chromovým krytem chladiče s hvězdou uprostřed trůní třílitrový šestiválcový vznětový motor V-6 OM642DE30LA o výkonu 138 kW (188 koní) a 400 Nm, se kterým spolupracuje pětistupňová automatická převodovka W5A 580 s redukcí. Jednou z výhod tohoto pohonu je schopnost běžet na nekvalitní palivo, což není neobvyklé v zemích třetího světa.
Výroba je připravena, Daimler čeká na zájem ozbrojených složek. Stálým zákazníkem je Bundeswehr, který již má dobré zkušenosti s Mercedesem na bojových misích. Další objednávky se očekávají ze zahraničí - jak moc tam bude MRV úspěšný, ukáže teprve čas.
Mercedes-Benz G MRV 6,2 budí respekt svým drsným charismatem, respekt si vybude už napohled
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry