Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I ty, Brute? Maserati GT po faceliftu je plné falešných vstupů a výdechů vzduchu
6.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Falešné cokoli je synonymem dnešní automobilové doby, na Maserati byste ale takové věci nečekali. Má jich ale spoustu, i v nejostřejší verzi MC.
Uplynulý víkend se v britském Goodwoodu opětovně konal Festival rychlosti a jeho součástí byla i představení několika sportovních stálic. Mezi nimi se ukázalo i faceliftované Maserati GranTurismo a GranCabrio, což je samo o sobě docela překvapivé. GranTurismo bylo představeno v roce 2007, GranCabrio dorazilo o tři léta později. V obou případech bychom tedy čekali spíše novou generaci, ale nedočkali jsme se.
Stalo se tak přesto, že Italové již mnohokrát naznačili, že zhruba v této době představí zcela novou generaci kupé, to je ale zjevně ještě kdesi v dáli. Proč tomu tak je, můžeme jen spekulovat, nejčastěji se hovoří o tom, že značce se nedaří tak moc, jak si sama představovala. Maserati si mnohé slibovalo od modelů Quattroporte a Ghibli, jejich registrace však byly vysoké jen zpočátku. Kromě toho se extrémní zákaznické oblibě netěší ani první firemní SUV Levante a na zcela nové modely či nové generace tak asi prostě nejsou peníze.
Proto tedy nakonec nedorazil zcela nový vůz, ale pouhý facelift. Ten si bere inspiraci z konceptu Alfieri, dostal od něj novou šestiúhelníkovou čelní masku, přepracované nárazníky či vylepšený multimediální systém s 8,4palcovým displejem a kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto. Jiná je i spodní část středové konzole, pod kapotou i nadále pohání atmosférický osmiválec se 460 koňmi a 520 Nm.
Právě za pohonnou jednotku bychom Maserati měli být vděční, nepřeplňované motory se dnes již tak často nevidí, a to ani u vrcholných supersportů. Nicméně místo toho, abychom kupé a kabrioletu dali palec nahoru, nás Italové nutí, abychom jej dali dolů. Za vším přitom leží zejména venkovní modernizace, která sice na jedné straně přinesla agresivnější tvary, nicméně ty jsou stejně pravé jako poprsí plavčic z Pobřežní hlídky.
Nevěříte? Stačí se pozorněji podívat na přepracovaný centrální otvor v čelním nárazníku, kde zhruba jedna třetina je zaslepená. Ještě horší je to u vstupů chladícího vzduchu v rozích karoserie, ty jsou falešné zcela. Zcela zaslepené jsou pak i výdechy horkého v blatnících a skutečné - i když se to z některých pohledů také nezdá, jsou jen výstupy chladícího vzduchu od brzd a jeho vstup v přední kapotě.
Kupodivu tomu tak navíc není jen u standardní verze kupé a kabrioletu, ale rovněž u varianty MC Stradale, která by měla být tím nejsportovnějším, co lze dnes u automobilky s trojzubcem ve znaku pořídit. Ta se oproti základu může pochlubit pouze pravými výstupy v zádi, u výchozího provedení jsou znovu falešné.
Na obranu Maserati lze říci, že stejným směrem se vydala řada automobilek, slavně třeba nová Honda Civic, včetně verze Type-R. Ale je to omluvou? Maserati má být něco jako „malé Ferrari”, ne „velká Honda” - forma by tu měla následovat funkci a to se zjevně neděje. Agresivní stylizace faceliftovaného GranTurisma je jen jedno velkou hrou a na přídi asi dvě třetiny všech komponentů ukazují něco, co ve skutečnosti neexistuje. A to je podle nás to poslední, co italský trojzubec potřebuje, aby zase přišel k sobě...
Faceliftovaná Maserati GranTurismo a GranCabrio jsou přehlídkou falešných průduchů a otvorů...
...i když se to na první pohled nezdá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda