Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg
19.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mexický pekelník má mít motor o výkonu 1 420 koní a karoserii z „metalické pěny“ o klasifikaci VR4. Stát bude přes 50 milionů korun.
Mexiko rozhodně není známo jako rodiště supersportů. Možná právě proto se ale stále větší množství tamních firem snaží etablovat právě na tomto poli. Asi nejznámější z nich je VUHL, dosud nejodvážněji se ovšem projevila automobilka Inferno. Ta na sklonku loňského roku odhalila svůj model s pozoruhodným jménem Exotic Car, jenž se pyšnil nemalým výkonem, designem jak ze světa herní série Grand Theft Auto a karoserií z „metalické pěny“.
Až dosud se zdálo, že šlo sice o poměrně hlasitý výkřik, nicméně stále do tmy. Nově tu ovšem máme informace oznamující, že sériová výroba odstartuje v řádu měsíců. V prvé fázi by mělo vzniknout jedenáct exemplářů, osm z nichž již má mít svého majitele. Cena každého kusu by přitom měla odstartovat někde okolo 1,9 milionů Eur (cca 51,34 milionů korun).
Na prvotinu neznámé značky jde o „pálku“, nicméně jak jsme naznačili již v úvodu, Inferno Exotic Car za ni hodlá nabídnout vskutku úctyhodné výkony. O jeho pohon se stará nadvakrát přeplňovaný osmiválec, který produkuje 1 420 koní a 1 530 Nm točivého momentu. Stovka by tak měla padnout za méně než 2,7 s, maximálka činí 395 km/h.
Inferno prozatím nezmiňuje konkrétní původ motoru, jednat by se ovšem mělo o „velmi významnou automobilku“. Také některé komponenty šasí vzešly od zavedeného výrobce, jeho jméno však Mexičané prý momentálně musí držet pod pokličkou. Dozvědět se je ale máme v souvislost s oním zahájením výroby, jež se kupodivu neodehraje v Mexiku, nýbrž v Itálii.
Od mechaniky se tak můžeme přesunout ke vzhledu, na němž se podílel Antonio Ferrarioli, autor vozů jako Lamborghini Veneno, Reventón Roadster či Asterion. Ten však přispěl zejména po stránce funkcionality, pod samotnými extravagantními tvary je totiž podepsán šéf značky Alvaro Gutierrez Ochoa a mexické designové studio Dozerek.
Jak jsme uvedli již loni, karoserie je vyrobena z „metalické pěny“ slitiny zinku, hliníku a stříbra. Ta dokáže absorbovat nárazy tak, že se zvládne natáhnout až na stonásobek své původní délky a přitom neztrácí nic ze svých původních vlastností. A právě proto lze Inferno Exotic Car považovat za pancéřovaný vůz kategorie VR4.
Kromě toho lze jednotlivé panely karoserie i nadále po nárazu snadno znovu použít, nízké provozní náklady tedy mají vyvažovat nemalou pořizovací cenu. Ještě působivější je pak fakt, že i přes tyto vlastnosti má vůz vážit méně než 1 200 kg. Parametry jsou to tedy vskutku oslnivé, nyní jsme zvědavi, zda se vážně dočkají realizace.
Inferno Exotic Car má disponovat působivým poměrem 1 420 koní na méně než 1 200 kg. Přesto je prý neprůstřelné
Kromě oficiální sady můžeme posloužit ještě sadou snímků prototypu z loňské premiéry
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 4 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva