Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg

Mexický pekelník má mít motor o výkonu 1 420 koní a karoserii z „metalické pěny“ o klasifikaci VR4. Stát bude přes 50 milionů korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg

19.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mexický pekelník má mít motor o výkonu 1 420 koní a karoserii z „metalické pěny“ o klasifikaci VR4. Stát bude přes 50 milionů korun.

Mexiko rozhodně není známo jako rodiště supersportů. Možná právě proto se ale stále větší množství tamních firem snaží etablovat právě na tomto poli. Asi nejznámější z nich je VUHL, dosud nejodvážněji se ovšem projevila automobilka Inferno. Ta na sklonku loňského roku odhalila svůj model s pozoruhodným jménem Exotic Car, jenž se pyšnil nemalým výkonem, designem jak ze světa herní série Grand Theft Auto a karoserií z „metalické pěny“.

Až dosud se zdálo, že šlo sice o poměrně hlasitý výkřik, nicméně stále do tmy. Nově tu ovšem máme informace oznamující, že sériová výroba odstartuje v řádu měsíců. V prvé fázi by mělo vzniknout jedenáct exemplářů, osm z nichž již má mít svého majitele. Cena každého kusu by přitom měla odstartovat někde okolo 1,9 milionů Eur (cca 51,34 milionů korun).

Na prvotinu neznámé značky jde o „pálku“, nicméně jak jsme naznačili již v úvodu, Inferno Exotic Car za ni hodlá nabídnout vskutku úctyhodné výkony. O jeho pohon se stará nadvakrát přeplňovaný osmiválec, který produkuje 1 420 koní a 1 530 Nm točivého momentu. Stovka by tak měla padnout za méně než 2,7 s, maximálka činí 395 km/h.

Inferno prozatím nezmiňuje konkrétní původ motoru, jednat by se ovšem mělo o „velmi významnou automobilku“. Také některé komponenty šasí vzešly od zavedeného výrobce, jeho jméno však Mexičané prý momentálně musí držet pod pokličkou. Dozvědět se je ale máme v souvislost s oním zahájením výroby, jež se kupodivu neodehraje v Mexiku, nýbrž v Itálii.

Od mechaniky se tak můžeme přesunout ke vzhledu, na němž se podílel Antonio Ferrarioli, autor vozů jako Lamborghini Veneno, Reventón Roadster či Asterion. Ten však přispěl zejména po stránce funkcionality, pod samotnými extravagantními tvary je totiž podepsán šéf značky Alvaro Gutierrez Ochoa a mexické designové studio Dozerek.

Jak jsme uvedli již loni, karoserie je vyrobena z „metalické pěny“ slitiny zinku, hliníku a stříbra. Ta dokáže absorbovat nárazy tak, že se zvládne natáhnout až na stonásobek své původní délky a přitom neztrácí nic ze svých původních vlastností. A právě proto lze Inferno Exotic Car považovat za pancéřovaný vůz kategorie VR4.

Kromě toho lze jednotlivé panely karoserie i nadále po nárazu snadno znovu použít, nízké provozní náklady tedy mají vyvažovat nemalou pořizovací cenu. Ještě působivější je pak fakt, že i přes tyto vlastnosti má vůz vážit méně než 1 200 kg. Parametry jsou to tedy vskutku oslnivé, nyní jsme zvědavi, zda se vážně dočkají realizace.


Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 1 - Inferno Exotic Car 2016 nova sada 01Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 2 - Inferno Exotic Car 2016 nova sada 02Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 3 - Inferno Exotic Car 2016 nova sada 03Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 4 - Inferno Exotic Car 2016 nova sada 04Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 5 - Inferno Exotic Car 2016 nova sada 05Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 6 - Inferno Exotic Car 2016 nova sada 06Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 7 - Inferno Exotic Car 2016 nova sada 07
Inferno Exotic Car má disponovat působivým poměrem 1 420 koní na méně než 1 200 kg. Přesto je prý neprůstřelné

Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 8 - inferno exotic car prototyp 08Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 9 - inferno exotic car prototyp 09Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 10 - inferno exotic car prototyp 10Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 11 - inferno exotic car prototyp 11Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 12 - inferno exotic car prototyp 12Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 13 - inferno exotic car prototyp 13Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 14 - inferno exotic car prototyp 14Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 15 - inferno exotic car prototyp 15Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 16 - inferno exotic car prototyp 16Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 17 - inferno exotic car prototyp 17Inferno Exotic Car jde do výroby. Je prý neprůstřelné, přesto váží pod 1 200 kg - 18 - inferno exotic car prototyp 18
Kromě oficiální sady můžeme posloužit ještě sadou snímků prototypu z loňské premiéry

Zdroj: Car Buzz

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.