Infiniti Project Black S je svalovec s technikou z F1, produkuje přes 500 koní

Přepracované kupé Q60 dostalo třílitr V6 biturbo a systém ERS. K tomu má agresivně stylizovaný vzhled a možná půjde do výroby.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti Project Black S je svalovec s technikou z F1, produkuje přes 500 koní

3.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Infiniti Project Black S je svalovec s technikou z F1, produkuje přes 500 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přepracované kupé Q60 dostalo třílitr V6 biturbo a systém ERS. K tomu má agresivně stylizovaný vzhled a možná půjde do výroby.

Na českém trhu je značka Infiniti již nějaký ten pátek minulostí, na těch světových se ovšem snaží zanechat stále větší stopu. Proto ostatně na na autosalonu v Ženevě vyrukuje s konceptem Project Black S, který by měl předznamenávat příchod výkonných a sportovně laděných modelů. Vše ale závisí především na zákaznících a jejich odezvě vůči studii. Pokud bude kladná, pak Infiniti začne zvažovat sériové provedení.

Zatím samozřejmě můžeme jen spekulovat, jak velký bude rozdíl mezi produkční variantou a konceptem. V minulosti automobilka rovněž slibovala mnohé se studiemi Eau Rouge, nakonec však přišla pouze s jejich lehčím odvarem. Nyní ale říká, že její sportovní vrcholy by se měly postavit právě nad úroveň Red Sport, dá se předpokládat, že zjemnění nebude až tak výrazné.

Na konceptu spolupracoval tým Renault F1, proto by neměla překvapit hybridní technika pod kapotou. Vůz přitom dostal třílitrový šestiválec biturbo, jaký běžně užívá kupé Q60 Red Sport 400. Jeho výkon je 405 koní, pomáhá mu ale i elektromotor. Celkově tedy máme počítat s více než pětisetkoňovým stádem.

Veškeré údaje budou upřesněny na výstavišti Palexpo, Infiniti teď prozradilo je to, že hybridní systém bude speciální a odlišný od všech dosud užitých technologií. Právě v tomto ohledu byla čerpána inspirace u monopostů F1, máme tu tedy systém ERS, který získává energii z regenerativního brzdění a výfukových plynů a uskladňuje ji v lithium-iontových bateriích.

Stranou toho vůz dostal extrémní vzhled, který počítá s odlišnými nárazníky, většími bočními prahy, kapotou s ventilačními otvory a rozměrným zadním křídlem. Dále tu máme difuzor navyšující přítlak, pozměněné kryty zpětných zrcátek redukujících aerodynamický odpor či velká litá kola, která obouvají Pirellky.

Změny lze čekat rovněž v interiéru či u podvozku, nicméně na nakouknutí do kabiny a obsáhlejší tiskové zprávy je třeba vyčkat. Aktuálně tak jen dodáme, že pokud Project Black S zamíří do výroby, Infiniti si za něj nejspíše řekne o více než tři miliony korun. To rozhodně není nízká suma, vzhled a očekávaná dynamika jí ale plně odpovídají.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Infiniti Project Black S je svalovec s technikou z F1, produkuje přes 500 koní - 1 - Infiniti Project Black S 2017 prvni foto 01Infiniti Project Black S je svalovec s technikou z F1, produkuje přes 500 koní - 2 - Infiniti Project Black S 2017 prvni foto 02Infiniti Project Black S je svalovec s technikou z F1, produkuje přes 500 koní - 3 - Infiniti Project Black S 2017 prvni foto 03Infiniti Project Black S je svalovec s technikou z F1, produkuje přes 500 koní - 4 - Infiniti Project Black S 2017 prvni foto 04
Infiniti Project Black S možná půjde do výroby, produkovat přitom má přes 500 hybridních koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše