Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 2016: facelift je tu i s odvarem z verze Eau Rouge, má 405 koní
16.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vrchol nabídky omlazeného Q50 není výkonem daleko od BMW M3. Na druhé straně bude stát 2,2litrový diesel a v nabídce bude i hybrid.
Pokud chcete od BMW řady 3 čtyři stovky koní, musíte sáhnout po vrcholné M3 - nebo po 340i s trochou tuningu. Infiniti v minulosti chtělo nabídnout konkurenta pro takové auto, který by výkonem chtěl bojovat spíš o ligu výš. Konceptu říkalo Q50 Eau Rouge a před pár měsíci oznámilo, že nic takového v sérii nemáme čekat, že by se to automobilce nevyplatilo.
Očividně ale na vidinu čtyř set koní nezanevřelo, protože v rámci faceliftu Infiniti Q50 pro rok 2016 se objevilo něco jako odvar verze Eau Rouge, které má tolik výkonu. Není to vysloveně sportovní varianta, nečekejte tu difuzory, bodykity ani podobné zbytečnosti, prostě jen je pod kapotou koní skoro tolik, kolik nabídne M3.
Vrcholné provedení totiž dostane nový motor z rodiny VR, kterým je vidlicový šestiválec o objemu tří litrů se dvěma turbodmychadly. Infiniti ho označuje jako nejmodernější šestiválec, který kdy nabídlo. A má hned dvě verze - ta silnější nabídne 405 koní a 475 Nm točivého momentu, ta slabší pošle na kola 305 koní a 400 Nm. V obou verzích má motor maximum točivého momentu v nevídaně širokém rozsahu 1 600 - 5 200 otáček.
Mezi hlavní novinky tohoto motoru patří zejména nový senzor otáček turbodmychadel a upravená geometrie lopatek turbíny. Díky těmto změnám mohou turba točit až 220 000 ot/min, což je o 10 % víc, než je běžné. Pro co nejlepší odezvu na plyn také Infiniti maximalizovalo užitek z variabilního časování ventilů přídavkem malého elektromotoru k ventilovému ústrojí. Jak přesně pomáhá, zatím nevíme.
Kromě dvou verzí šestiválce bude v nabídce také dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o 211 koních a 350 Nm, který Infiniti převezme od Mercedesu. Základ nabídky bude tvořit 2,2litrový diesel, který nabídne 170 koní a 400 Nm. A pokud máte rádi elektřinu, bude pro vás připraven hybrid, který jako jediný nabídne atmosféricky plněný motor - 3,5litrovou V6 spojenou s elektromotorem o kombinovaném výkonu 365 koní a 620 Nm.
Manuální převodovku tu ale neočekávejme, všechny konvenční verze nabídnou automatický sedmikvalt s pádly manuálního řazení pod volantem. Výkon motoru směřuje standardně na zadní kola a ke všem konvenčním verzím lze připlatit za čtyřkolku. Zda to bude možné i u hybridu, není jisté, ale dosud se hybrid s pohonem všech kol prodával, takže se to dá očekávat.
Kromě nové techniky pod kapotou toho na Infiniti Q50 moc dalšího nového není, zmiňme snad jen novou generaci systému Direct Adaptive Steering, tedy adaptivního řízení, které doplní adaptivní podvozek s názvem Dynamic Digital Suspension, který kromě běžných módů nabídne také Personal, při kterém bude možno si všechno navolit podle vlastních preferencí.
Změny v interiéru i na karoserii jsou spíš v detailech, ovšem čtyřsetkoňová verze dostane trochu jiné koncovky výfuku a unikátní kola. A bude možno připlatit za paket Premium Plus, který nabídne třeba elektricky seřiditelný sloupek řízení, lepší infotainment s navigací nebo samostmívací vnější zrcátka.
Infiniti Q50 se s těmito změnami představí na autosalonu NAIAS v Detroitu. Je označené jako modelový rok 2016, takže se dá očekávat, že do prodeje vstoupí nedlouho na to. A nejen nejsilnější verze bude jistě zajímavou nabídkou pro ty, které láká auto s vysokým výkonem, ale trio M3 - C 63 AMG - RS4 jim leze krkem.
Oficiálních fotek nového Infiniti Q50 zatím není mnoho
Živé představení ukázalo v detailu i nový třílitr
Zdroje: Infiniti, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22