Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inovovaný Passat nafocen bez maskování, zakryté zůstalo jen logo Volkswagenu
7.12.2018 | Petr Prokopec
Překvapivě bez kamufláže vyrazil někdo Passatem 2019 za bílého dne do ulic. Snad ani nebylo možné, aby si jej někdo nevšiml, třebaže vizuální změny mají daleko k dramatickým.
Před několika málo hodinami jsme si mohli přiblížit plány Volkswagenu na příští rok. Během něj dorazí i faceliftovaný Passat, jehož živý debut můžeme očekávat nejpozději v březnu na autosalonu v Ženevě. Na odhalení jeho vzhledu nicméně až do té doby čekat nemusíme, neboť na veřejnosti se objevil prototyp zbavený prakticky veškeré kamufláže, s výjimkou loga. Dopodrobna si tak můžeme prohlédnout modifikované čelní a zadní partie, i když vlastně nejde o až tak drastické změny.
V prvé chvíli je třeba upozornit na fakt, že nafoceno bylo provedení Alltrack. U základního kombíku, stejně jako u sedanu, lze pak sice očekávat prakticky identické novinky, alespoň v zásadních oblastech. Je pravděpodobné, že jiný bude vzhled čelního nárazníku, zejména pak boční „kapsy“ s mlhovkami. A unikátní mohou být pro tuto verzi i boční prahy. Stejně přeprofilované světlomety na obou koncích vozu jsou však již jistotou.
Nejde o jediné změny, jimž stál přímou inspirací Arteon. Dále si totiž můžeme povšimnout nápisu „Passat“, který se objevuje mezi koncovými lampami. Pokud si přitom uvědomíme, že stejným prvkem se chlubí i Škoda Scala, je více než jisté, že tímto směrem půjdou všechny koncernové novinky, alespoň ty mainstreamové. Lze pak jen dodat, že na rozdíl od české značky si Passat ponechal na zádi i logo Volkswagenu.
Tím nám novinky víceméně končí, byť je samozřejmě jasné, že osvěžena bude i paleta barev, stejně jako nabídka litých kol. Nejde tedy o modifikaci rozsáhlou, na druhé straně však alespoň je viditelná. Daleko větší problém budete mít ovšem s hledáním novinek uvnitř, neboť zachována zůstane architektura palubní desky. Je tedy více než jasné, že na středovou konzoli nezamíří 15palcový displej, který dostal nový Touareg.
Místo toho Passat nejspíše vyfasuje 10,5palcovou obrazovku, spolu s poslední verzí multimédií. Nové pak bude i čalounění, stejně jako dekory a předpokládat lze i pár drobností jako odlišné výdechy klimatizace. To ale bude v rámci vizuálního přerodu nejspíše vše. Přesunout se tak můžeme k mechanice, kde stoprocentně dojde k nahrazení současného 1,4litrového benzinového čtyřválce modernější jedna-pětkou.
Jedna-čtyřka by ale neměla až tak úplně vypadnout z montážních linek, navzdory předchozím spekulacím má totiž pokračovat ve své službě pod kapotou plug-in hybridního provedení GTE. V jeho případě se totiž nakonec bude měnit hlavně baterie, jejíž kapacita vzroste na 13 kWh. Posílen pak bude i elektromotor, načež můžeme očekávat nejen delší elektrický dojezd, ale hlavně ponížení emisí CO2 pod klíčových 50 g/km.
Lze pak už jen dodat, že faceliftovaný Passat bude posledním, který ponese nálepku „Made in Germany“. Volkswagen totiž v rámci interních změn adaptuje továrnu v Emdenu na výrobu elektromobilů. Passat se následně přesune do českých Kvasin, kde bude montován po boku Škody Superb. K tomuto kroku by ale mělo dojít až v roce 2023, stát u toho tedy bude až zcela nová generace německé ikony.
Facelift Volkswagenu Passat byl nafocen zcela bez maskování, a to rovnou ve verzi Alltrack
Základní sedan s kombíkem byly pro změnu nachytány na severu Evropy s kamufláží vpředu i vzadu
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva