Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nové Corvette odhalen únikem, je stejně revoluční jako její koncepce
12.7.2019 | Petr Prokopec
Jen pár dnů zbývá do oficiálního odhalení nové generace americké legendy a dalo se čekat, že až do té chvíle vše pod pokličkou nezůstane. Teď už víme, že dorazí se zcela novým volantem, digitální palubkou i radikální středovou konzolí.
Příští týden bude slavnostně odhalena osmá generace Chevroletu Corvette. Dá se předpokládat, že půjde o nadmíru sledovanou událost, neboť americký supersport čeká největší změna v historii jeho existence. Vůz totiž přepřáhne z motoru vpředu na motor uprostřed. Před touto rošádou přitom již varoval Jim Mero, dlouholetý technik General Motors, který zodpovídal za ladění posledních dvou generací Corvette. Zároveň pak za jejím volantem zajížděl nejrychlejší časy na Nordchleiife.
Mero uvedl, že Chevrolet v rámci vývoje měl k dispozici celou řadu konkurentů s motorem uprostřed. Všechny je ale sedmá generace Corvette s motorem vpředu sfoukla jako svíčku. S generací osmou bychom tedy dle jeho názoru neměli spojovat enormní očekávání. To se ale právě s ohledem na onu změnu snadno řekne, ale hůře udělá. Premiéru tak nejspíše bude sledovat každý, aby se dozvěděl, jakým způsobem General Motors Merovo tvrzení vyvrátí.
Pokud vás přitom zajímá, s jakými změnami bude novinka spojena uvnitř, pak do příštího týdne již čekat nemusíte. Na světě je totiž několik záběrů, které dokazují, že s radikálním přístupem ze strany Chevroletu je třeba počítat také uvnitř. Corvette C8 se totiž dočkala nového dvouramenného volantu, za kterým trůní digitální přístrojový štít. Jeho obrazovka by měla mít dvanáct palců, přičemž navazovat na ni bude centrální displej multimédií.
Středová konzole se dost možná dočká nemalé kritiky, jakkoliv bychom Chevrolet měli ocenit za odvahu a originalitu. Nicméně výběr toho správného tlačítka z dlouhého sloupce nejspíše nebude zpočátku úplně intuitivní. Nelze však upřít, že výsledek působí velmi elegantně. Stejně jako volič jízdních režimů, který počítá s otočným kolečkem. Hned vedle něj pak nechybí tlačítka ovládající stejně jako pádla pod volantem automat.
Vrátit se můžeme k samotnému volantu, který mimo jiné zdobí tlačítko „Z“. Jde nejspíše o odkaz na Zoru Arkus-Duntova, který je titulován ideový jako otec Corvette s motorem uprostřed. Velmi pravděpodobně tak tlačítko aktivuje specifický jízdní režim, který vám dovolí vymáčknout z osmé generace naprosté maximum.
Více si řekneme příští týden, kdy by mělo být odhaleno základní provedení Corvette. To by dle spekulací mělo být osazeno atmosférickou 6,2litrovou pohonnou jednotkou V5 LT2. Motor bude naladěn na zhruba 480 až 500 koní, jenž má na zadní kola přenášet výlučně již zmiňovaná automatická převodovka. Posléze ale mají dorazit i přeplňované či hybridizované verze osmiválce, jenž mají produkovat až 1 000 koní.
Osmá generace Chevroletu Corvette nezmění radikálně jen techniku, ale také interiér
Ze zevnějšku jsme dosud mohli vidět méně, ani ten ale nezůstává zcela pod pokličkou
Zdroje: Carscoops, absoluthank@Instagram, @Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva