Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nové Škody Octavia poprvé nafocen i s podobou auta na jednom z displejů
16.7.2019 | Petr Prokopec
Až překvapivě odhalujícími i se ukázaly být první snímky interiéru prototypu nové Octavie. Auto je znovu maskované, vnitřek už méně. A na jednom z jeho displejů je vidět i vnější podoba vozu.
Na letošní rok připadá šedesáté výročí zrodu modelu Octavia. Škoda proto chystá premiéru čtvrté novodobé generace, kterou jsme si zvenčí mohli prohlédnout již několikrát. Mladoboleslavská automobilka si však s utajením zevnějšku dala práci, načež novinka budí dojem, že jde o zmenšený Superb. Dle zdrojů zevnitř je však realita zcela jiná. Octavia bude pokračovat ve svých vlastních designových šlépějích, oproti třetí generaci tak čekejme spíše jen evoluční zásahy, a to hlavně v zadních partiích.
Jasněji do celé věci vnesla nová várka fotografií, na kterých je tentokráte zachycen bílý exemplář. Opětovně jde o kombík, povšimnout si tak můžeme falešného „hrbu“ na pátých dveřích. Fotky exteriéru ale v tomto případě nejsou tím, co přitahuje naše pohledy především. Špionážním fotografům se totiž povedlo vůbec poprvé zvěčnit také kabinu, jejíž snímky přibližují i vnější podobu auta. Není to nejkvalitnější pohled, jasně ale dává najevo, že Octavia bude zepředu velmi podobná Scale.
V případě samotného vnitřku jde Škoda poměrně revoluční cestou a naznačuje, že VW Golf osmé generace pro ni bude vyrovnaným soupeřem. Je samozřejmě otázkou, nakolik vidíme produkční interiér. Maskování je jasně patrné hlavně okolo centrálního displeje, nicméně třeba již onen Golf naznačil, že koncern VW Group nehodlá jít u nových virtuálních kokpitů cestou dvou volně stojících displejů jako třeba Mercedes. Místo toho je přístrojový štít i nadále skryt pod kapličkou a oporu má i středová obrazovka. Toto zpracování přitom působí více klasicky a přirozeněji, nikoliv násilně futuristicky jako u třícípé hvězdy.
Také Octavia tedy stejně jako Golf upustí od většiny klasických tlačítek, místo toho bude většina ovládacích prvků soustředěna na dotykový centrální displej. Zvědavi jsme přitom na tvar voliče automatu, momentálně totiž ze středového tunelu vystupuje cosi, s čím by asi řadit nechtěl nikdo - jakkoliv by šlo jen o posun mezi polohami D, N, R a P automatické převodovky. O tom, že ale parkovací brzda bude elektrická, není sporu, „klacky“ se již na středový tunel nevrátí.
Lze přitom souhlasit s tím, že nová Octavia stoprocentně zamíří do vyšších pater trhu, a to nejen proto, že dovnitř se nastěhuje dvojice digitálních obrazovek. Dorazit mají i kvalitnější plasty, dekory či čalounění, zapracováno bude také na odhlučnění. Kromě toho nová Octavia také naroste do délky i šířky, uvnitř tedy nabídne ještě více místa než již velkorysé současné provedení. Týkat se to přitom bude prostoru pro posádku i její zavazadla.
Po stránce motorické nás pak žádné překvapení nečeká, sazkou na jistotu jsou tříválcové a čtyřválcové motory o litrovém, 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu. Z dieselů pak nejspíše dorazí ještě jedna-šestka, kromě zmiňovaného automatu nebude samozřejmě v nabídce chybět i manuál. Rozhodnout se pak budete moci kromě standardního pohonu předních kol také pro čtyřkolku, hybridu se ale nejspíše na úvod nedočkáme.
Maskované prototypy nové Octavie zvenčí už jsme viděli
Pohled do interiéru je novinkou a říká překvapivě mnoho
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 53 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz