Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nové Škody Octavia poprvé nafocen i s podobou auta na jednom z displejů
16.7.2019 | Petr Prokopec
Až překvapivě odhalujícími i se ukázaly být první snímky interiéru prototypu nové Octavie. Auto je znovu maskované, vnitřek už méně. A na jednom z jeho displejů je vidět i vnější podoba vozu.
Na letošní rok připadá šedesáté výročí zrodu modelu Octavia. Škoda proto chystá premiéru čtvrté novodobé generace, kterou jsme si zvenčí mohli prohlédnout již několikrát. Mladoboleslavská automobilka si však s utajením zevnějšku dala práci, načež novinka budí dojem, že jde o zmenšený Superb. Dle zdrojů zevnitř je však realita zcela jiná. Octavia bude pokračovat ve svých vlastních designových šlépějích, oproti třetí generaci tak čekejme spíše jen evoluční zásahy, a to hlavně v zadních partiích.
Jasněji do celé věci vnesla nová várka fotografií, na kterých je tentokráte zachycen bílý exemplář. Opětovně jde o kombík, povšimnout si tak můžeme falešného „hrbu“ na pátých dveřích. Fotky exteriéru ale v tomto případě nejsou tím, co přitahuje naše pohledy především. Špionážním fotografům se totiž povedlo vůbec poprvé zvěčnit také kabinu, jejíž snímky přibližují i vnější podobu auta. Není to nejkvalitnější pohled, jasně ale dává najevo, že Octavia bude zepředu velmi podobná Scale.
V případě samotného vnitřku jde Škoda poměrně revoluční cestou a naznačuje, že VW Golf osmé generace pro ni bude vyrovnaným soupeřem. Je samozřejmě otázkou, nakolik vidíme produkční interiér. Maskování je jasně patrné hlavně okolo centrálního displeje, nicméně třeba již onen Golf naznačil, že koncern VW Group nehodlá jít u nových virtuálních kokpitů cestou dvou volně stojících displejů jako třeba Mercedes. Místo toho je přístrojový štít i nadále skryt pod kapličkou a oporu má i středová obrazovka. Toto zpracování přitom působí více klasicky a přirozeněji, nikoliv násilně futuristicky jako u třícípé hvězdy.
Také Octavia tedy stejně jako Golf upustí od většiny klasických tlačítek, místo toho bude většina ovládacích prvků soustředěna na dotykový centrální displej. Zvědavi jsme přitom na tvar voliče automatu, momentálně totiž ze středového tunelu vystupuje cosi, s čím by asi řadit nechtěl nikdo - jakkoliv by šlo jen o posun mezi polohami D, N, R a P automatické převodovky. O tom, že ale parkovací brzda bude elektrická, není sporu, „klacky“ se již na středový tunel nevrátí.
Lze přitom souhlasit s tím, že nová Octavia stoprocentně zamíří do vyšších pater trhu, a to nejen proto, že dovnitř se nastěhuje dvojice digitálních obrazovek. Dorazit mají i kvalitnější plasty, dekory či čalounění, zapracováno bude také na odhlučnění. Kromě toho nová Octavia také naroste do délky i šířky, uvnitř tedy nabídne ještě více místa než již velkorysé současné provedení. Týkat se to přitom bude prostoru pro posádku i její zavazadla.
Po stránce motorické nás pak žádné překvapení nečeká, sazkou na jistotu jsou tříválcové a čtyřválcové motory o litrovém, 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu. Z dieselů pak nejspíše dorazí ještě jedna-šestka, kromě zmiňovaného automatu nebude samozřejmě v nabídce chybět i manuál. Rozhodnout se pak budete moci kromě standardního pohonu předních kol také pro čtyřkolku, hybridu se ale nejspíše na úvod nedočkáme.
Maskované prototypy nové Octavie zvenčí už jsme viděli
Pohled do interiéru je novinkou a říká překvapivě mnoho
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda