Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér Tesly Model 3 bude skutečně takto jednoduchý, potvrdil to šéf firmy
29.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Doufali jste u Model 3 v aspoň trochu normální přístrojový štít? Nebo displej promítaný na sklo? Máte smůlu, říká Musk, ale prý vám to bude jedno.
Tesla Model 3 bude mít opravdu extrémně minimalistický interiér a na palubní desce nenabídne více než jediný displej. Nebude se tak konat ani přístrojový štít umístěný tradičně před volantem, ani tzv. head-up-displej promítaný na sklo či před něj. Potvrdil to šéf Tesly Elon Musk s tím, že jediným zdrojem informací pro řidiče bude na šířku orientovaný centrální displej, ohromný „tablet” přilepený doprostřed palubní desky.
Už dříve Musk řekl, že vnitřek bude jak v kosmické lodi a nejednou jsme se ptali, zda může zůstat tak jednoduchý jako u konceptu, přesto dosud se spekulovalo, že finální palubní deska bude vypadat trochu jinak, než ta, která se původně představila. Řada lidí např. doufala aspoň v head-up displej, který by zobrazoval rychlost a pár dalších důležitých údajů. Nic takového ale v produkčním voze zákazníci nedostanou a je tak velmi pravděpodobné, že ani zbylé základní linie vnitřku Model 3 se od konceptu podstatně nezmění.
Středové displeje místo přístrojových štítů nejsou zas tak neobvyklé, vzpomeňme na někdejší Toyotu Yaris nebo minimálně dvě poslední generace Toyoty Prius, mimo mnoha jiných aut. A skutečné budíky jsou také občas k vidění uprostřed palubní desky, např. v BMW Z8 nebo v Mini Cooperu. Tesla tedy není s tímto řešením zas tak inovátorská, jenže všechna tahle auta mají pro rychlost, resp. pro údaje podstatné pro řidiče, vlastní prostor, Tesla nikoli.
Model 3 těmto údajům vyhradil levý horní roh plochy displeje, jehož primárním úkolem je zobrazení navigačních informací. Jistě, je to displej gigantický a všechno se na něj vejde, ale i tak je ukazatel rychlosti velmi daleko od linie pohledu řidiče na vozovku. Navíc je třeba říci, že žádné z výše zmíněných aut s neobvykle umístěnými „budíky” úspěchy neslavilo.
Podle Elona Muska to prý nebude vadit, zákazníkům to bude jedno. Buď, nebo si na nové umístění zvyknou. Anebo si Model 3 prostě nekoupí, není to jediné elektroauto na světě a třeba Chevrolet Bolt má přístrojový štít normálně pod volantem. Všimněte si níže zobrazených tweetech, že tázající se fanoušek hovoří o „nás, kteří nechceme Autopilot”. Elon Musk nicméně uvádí jako důvod pro faktickou absenci přístrojového štítu právě to, že čím autonomnější je vůz, tím méně informací na palubní desce potřebujete.
Musk je rezolutní, nic než jeden displej nebude, ani za příplatek
Výrobci aut se už před drahnou dobou rozhodli, že my jako řidiči nepotřebujeme znát ani teplotu oleje, o tlakoměru či voltmetru nemluvě. V poslední době často mizí i teploměr chladicí kapaliny a stejně jako dva starší budíky je nahrazován kontrolkou. Je Tesla Model 3 první vlaštovkou vývoje, kdy z aut zmizí i otáčkoměry a palivoměry a budeme mít jen malý displej s číslem rychlosti a pár kontrolkami? Zrovna elektromobilu by se hodil teploměr pro baterie, protože jejich přehřátí je důvodem k omezení výkonu.
I přes to všechno odhadujeme, že fanoušci Tesly budou kupovat Model 3 jako teplé housky. Když si koupíte auto s centrálním displejem místo klasických budíků, také si dříve nebo později zvyknete. I na to, že kontrolka levého blinkru bude blikat někde vpravo, ne vlevo od středu volantu, jak je obvyklé. Pokud tam vůbec bude. Nicméně, pořád by mohl být v Modelu 3 displej jen pro řidiče nebo HUD, aspoň za příplatek. I to však Musk nyní striktně odmítá...
Palubní deska Modelu 3 bude opravdu vypadat jen takto. Bez HUD, bez displeje jen pro řidiče
Ani exteriér vozu se příliš nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva