Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyřmístných aut kategorie shooting brake je méně než šafránu a Italdesign to chce změnit krásným GTZero. Má zvládnout 500 km na nabití.
Pokud chcete auto s karoserií shooting brake, můžete si vybrat buď Ferrari FF, anebo něco z trhu s ojetými auty. Italdesign GTZero, jedna ze ženevských novinek, to sice téměř jistě nezmění, ale to neznamená, že by to nebylo zajímavé auto. Je to mimo jiné dokonalý příklad, jak mistrní designéři umí navrhnout auto odkazující na minulost, ale které zároveň nepůsobí příliš retro a nevypadá stejně jako všechno ostatní v nabídce.
GTZero má aktivní klapky v kapotě, které jsou odkazem na Alfu Romeo Scighera. Dlouhá kapota sama o sobě a skloněná záď je zase odkazem na Daewoo Bucrane. A v zádi lze vidět i odkaz na Bizzarini Manta a Ferrari GG50. A možná trochu i Ferrari FF, které je ale dílem jiného designérského studia. I přes tolik odkazů by ale člověk do GTZera neřekl, že chce přivolat zpátky ztracené časy.
Pozoruhodná je prosklená střecha nad hlavami cestujících vzadu a nad prostorem pro zavazadla, do kterého se dostaneme opět z velké části skleněnými třetími dveřmi, které zase leckomu můžou vzhledem připomenout Volvo C30. Přední část střechy zabírají kusy nahoru otevíraných dveří podobně jako u McLarenu. A nos zase trochu připomíná Lamborghini Huracán.
Zní to jako směska neslučitelného, ale výsledek vypadá pozoruhodně dobře, jak se můžete přesvědčit na fotkách. Zejména v kombinaci s obřími koly - mají 22" vpředu a 23" vzadu - a se zadními světly, která jsou obtažením celého skla třetích dveří. Kdyby celá svítila jako obrysovka a různé kousky se rozsvěcovaly pro další funkce, bylo by to zjevení mnohem větší než bumerangy na Maserati 3200GT.
Kabina má kromě volantu a pedálů jen dva fyzické ovladače - elektronickou parkovací brzdu a startovací tlačítko. Všechno ostatní obstarává dlouhý displej na středové konzoli, a to včetně volby jízdy dopředu nebo dozadu. Řidič má před sebou další čtyři displeje, které mu zobrazují údaje o jízdě a navigaci. Na sedačkách je ručně činěná kůže a na palubní desce najdeme karbon a hliník.
Pokud při pohledu zboku instinktivně hledáte motor a z tvaru přídě a převisu se děsíte, že tu bude něco jako příčně uložený čtyřválec pohánějící přední kola, nemějte strach, na Fiatu Tipo novinka postavena není. Název GTZero odkazuje na nulové emise, tohle auto je elektromobil. Má tři elektromotory, které pohánějí všechna kola souhrnným výkonem 490 koní. Maximálka je 250 km/h.
Vůz stojí na základě karbonového monokokového šasi a kromě pohonu všech kol nabídne také natáčení všech kol. Baterie mají mít dost energie na 500 km jízdy; kde jsou umístěné nevíme, takže nemůžeme vyloučit spolupráci s Teslou a baterie pod podlahou auta. To by ale nebylo špatně kvůli nízkému těžišti. Berte to ale jako spekulaci.
Nahrává jí ovšem také vyobrazení rychlonabíječky, která má baterii dobít na 80 % za půl hodiny - a která je až nápadně podobná Superchargerům Tesly. Tato americká automobilka samozřejmě nemá peníze na rozdávání, ale kdyby se GTZero objevilo v její nabídce jako Model S s karoserií a kabinou z Itálie, asi by se nikdo dvakrát nezlobil. Za pravděpodobné to ale nepovažujme.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Pozoruhodný design GTZera nese jemné odkazy na minulost
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 31 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva