Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání

Čtyřmístných aut kategorie shooting brake je méně než šafránu a Italdesign to chce změnit krásným GTZero. Má zvládnout 500 km na nabití.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání

1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtyřmístných aut kategorie shooting brake je méně než šafránu a Italdesign to chce změnit krásným GTZero. Má zvládnout 500 km na nabití.

Pokud chcete auto s karoserií shooting brake, můžete si vybrat buď Ferrari FF, anebo něco z trhu s ojetými auty. Italdesign GTZero, jedna ze ženevských novinek, to sice téměř jistě nezmění, ale to neznamená, že by to nebylo zajímavé auto. Je to mimo jiné dokonalý příklad, jak mistrní designéři umí navrhnout auto odkazující na minulost, ale které zároveň nepůsobí příliš retro a nevypadá stejně jako všechno ostatní v nabídce.

GTZero má aktivní klapky v kapotě, které jsou odkazem na Alfu Romeo Scighera. Dlouhá kapota sama o sobě a skloněná záď je zase odkazem na Daewoo Bucrane. A v zádi lze vidět i odkaz na Bizzarini Manta a Ferrari GG50. A možná trochu i Ferrari FF, které je ale dílem jiného designérského studia. I přes tolik odkazů by ale člověk do GTZera neřekl, že chce přivolat zpátky ztracené časy.

Pozoruhodná je prosklená střecha nad hlavami cestujících vzadu a nad prostorem pro zavazadla, do kterého se dostaneme opět z velké části skleněnými třetími dveřmi, které zase leckomu můžou vzhledem připomenout Volvo C30. Přední část střechy zabírají kusy nahoru otevíraných dveří podobně jako u McLarenu. A nos zase trochu připomíná Lamborghini Huracán.

Zní to jako směska neslučitelného, ale výsledek vypadá pozoruhodně dobře, jak se můžete přesvědčit na fotkách. Zejména v kombinaci s obřími koly - mají 22" vpředu a 23" vzadu - a se zadními světly, která jsou obtažením celého skla třetích dveří. Kdyby celá svítila jako obrysovka a různé kousky se rozsvěcovaly pro další funkce, bylo by to zjevení mnohem větší než bumerangy na Maserati 3200GT.

Kabina má kromě volantu a pedálů jen dva fyzické ovladače - elektronickou parkovací brzdu a startovací tlačítko. Všechno ostatní obstarává dlouhý displej na středové konzoli, a to včetně volby jízdy dopředu nebo dozadu. Řidič má před sebou další čtyři displeje, které mu zobrazují údaje o jízdě a navigaci. Na sedačkách je ručně činěná kůže a na palubní desce najdeme karbon a hliník.

Pokud při pohledu zboku instinktivně hledáte motor a z tvaru přídě a převisu se děsíte, že tu bude něco jako příčně uložený čtyřválec pohánějící přední kola, nemějte strach, na Fiatu Tipo novinka postavena není. Název GTZero odkazuje na nulové emise, tohle auto je elektromobil. Má tři elektromotory, které pohánějí všechna kola souhrnným výkonem 490 koní. Maximálka je 250 km/h.

Vůz stojí na základě karbonového monokokového šasi a kromě pohonu všech kol nabídne také natáčení všech kol. Baterie mají mít dost energie na 500 km jízdy; kde jsou umístěné nevíme, takže nemůžeme vyloučit spolupráci s Teslou a baterie pod podlahou auta. To by ale nebylo špatně kvůli nízkému těžišti. Berte to ale jako spekulaci.

Nahrává jí ovšem také vyobrazení rychlonabíječky, která má baterii dobít na 80 % za půl hodiny - a která je až nápadně podobná Superchargerům Tesly. Tato americká automobilka samozřejmě nemá peníze na rozdávání, ale kdyby se GTZero objevilo v její nabídce jako Model S s karoserií a kabinou z Itálie, asi by se nikdo dvakrát nezlobil. Za pravděpodobné to ale nepovažujme.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 1 - italdesign gtzero zeneva 01Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 2 - italdesign gtzero zeneva 02Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 3 - italdesign gtzero zeneva 03Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 4 - italdesign gtzero zeneva 04Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 5 - italdesign gtzero zeneva 04aItaldesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 6 - italdesign gtzero zeneva 05Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 7 - italdesign gtzero zeneva 06Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 8 - italdesign gtzero zeneva 07Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 9 - italdesign gtzero zeneva 08Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 10 - italdesign gtzero zeneva 09Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 11 - italdesign gtzero zeneva 10Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 12 - italdesign gtzero zeneva 11Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 13 - italdesign gtzero zeneva 12Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 14 - italdesign gtzero zeneva 13Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 15 - italdesign gtzero zeneva 15Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 16 - italdesign gtzero zeneva 16Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 17 - italdesign gtzero zeneva 17Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 18 - italdesign gtzero zeneva 18Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 19 - italdesign gtzero zeneva 19Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 20 - italdesign gtzero zeneva 20Italdesign GTZero: elektromobil s 490 koňmi je shooting brake k pohledání - 21 - italdesign gtzero zeneva 21
Pozoruhodný design GTZera nese jemné odkazy na minulost

Zdroj: WorldCarFans

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše