Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italové odvolávají, co odvolali. Nové SUV Lamba bude tím nejrychlejším na světě
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě donedávna lidé od Lamborghini říkali, že Urus má být schopný také v terénu, a proto nebude tak rychlý jako více na silnici zaměřené stroje. Teď tvrdí pravý opak.
Před pár dny Lamborghini oznámilo, že druhé firemní SUV s názvem Urus bude slavnostně odhaleno 4. prosince. Vývojový prototyp se ukázal i ve Frankfurtu, na který bude ještě chvíli zacílena pozornost velké části motoristického světa. Urus byste ale výstavišti hledali marně, místo toho se novinka v maskování proháněla po hesenské metropoli. Nám se jí ovšem povedlo nafotit, a to pěkně zblízka.
O SUV se zároveň ve Frankfurtu rozhovořil i vývojový šéf značky Maurizio Reggiani, který víceméně popřel předchozí slova vedoucího asijsko-pacifické divize Lamborghini. Andrea Baldi letos v dubnu prohlásil, že Urus nepůjde po rekordu Ringu, neboť „cílem pro tento vůz jsou i jisté off-roadové schopnosti“. Jako taková tedy novinka nebude určena k překonávání rekordů, zvláště na tak náročném okruhu, jako je Severní smyčka.
Reggiani ale nyní zmínil pravý opak, teď platí, že půjde o nové nejrychlejší SUV světa. „Naše SUV pojede více než 300 km/h, protože je to Lamborghini. To je zakódováno v naší DNA. Dosáhneme také nejlepšího času mezi SUV na Nordschleife.“ Vozu k tomu napomůže nejen přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec naladěný na 650 koní, ale také aktivní stabilizátory vpředu a vzadu. Italové ale nevyužijí obdobný, nicméně komplikovaný systém Bentley, místo toho přijdou s vlastním řešením.
Právě od Bentley pochází vůz, který se nyní díky maximálce 301 km/h pyšní titulem „Nejrychlejší SUV planety“. Šlo by tak předpokládat, že Bentayga bude pro Lamborghini největší konkurencí, dle Reggianiho se ale najde jen pár zákazníků, kteří budou zvažovat, na kterou stranu se vydají. „Bentley má jinou misi. Pokud si jej kupujete, nechcete tím učinit prohlášení. Pokud si ale koupíte Lamborghini, chcete tím říci: 'Já mám něco zvláštního.“
Jakkoliv je pak Urus SUV, šéf vývoje jej bere jako budoucnost Lamborghini. „Má v sobě totiž DNA Huracánu, Aventadoru i LM002 současně,“ dodává Reggiani k chystané novince. A zároveň říká, že nepůjde o jediný debut, kterého se v nejbližší době dočkáme. Dorazit má i další limitovaný hypersport, který by navázal na Centenario. A to nejen výjimečností, ale i představením nového designu a techniky.
„Zakrátko představíme našim nejváženějším zákazníkům novou verzi toho, co nazýváme jednorázovou záležitostí. Pro nás je jednorázovou záležitostí malá série aut, jež zkoumá nové designové trendy, jako tomu bylo v případě edice Centenario. A nejen to, také s její pomocí představujeme nové technologie. To se stalo i u modelu Centario, kde jsme odhalili systém řízení zadní nápravy, jenž šel poté do sériové výroby.“
Pokud jste ovšem od Lamborghini ještě neobdrželi pozvánku na onu privátní prezentaci, nejspíše nepatříte mezi nejlepší klientelu značky a proto si nový limitovaný model ani nebudete moci pořídit. Podle Reggianiho bude celá produkce v době veřejného debutu již rozebrána. S premiérou této novinky lze pak velmi pravděpodobně počítat na březnové Ženevě, kde se vůz postaví po bok SUV Urus.
V rámci designu přitom čekejme velmi pravděpodobně prvky, které následně dostane i nástupce Lamborghini Aventador, jenž se očekává někdy okolo roku 2020. Dost možná přitom dostane pod kapotu hybridní ústrojí, které se nejprve stane součástí nabídky u SUV, než s ním budou spárovány i sportovní modely značky. Jsme tedy opravdu zvědavi, čeho se za pár měsíců dočkáme.
Lamborghini Urus se nám povedlo nafotit ve Frankfurtu pěkně zblízka...
...i přes maskování je tak patrné vizuální podobenství s konceptem z roku 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch