Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italové oprášili myšlenku rychlého, luxusního autobusu. Pohodlí má na rozdávání
20.12.2018 | Mirek Mazal
Ačkoli jde o dílo Italdesignu, v případě vnějšího vzhledu skoro není o čem mluvit. Uvnitř se ale odehrály opravdu důkladné změny, které z minibusu Mercedesu dělají něco mimořádného.
Studio Italdesign Giugiaro vyprodukovalo od roku 1968 spoustu zajímavých věcí. Jedné z nich jsme se věnovali nedávno - šlo o rychlý, luxusní minibus jménem Columbus, který dokázal převézt devět lidí v neobyčejném komfortu rychlostí až 210 km/h. Extravagantní stroj s motorem V12 do sériové výroby nešel a jít snad ani nemohl, myšlenka postavit něco takového v poněkud realističtějším provedení ale Italy zjevně neopustila. A teď ji řádně oprášili.
Stalo se tak ve spolupráci s čínskou firmou Sing-čch' Automobile, která asijským klientům pomáhá doladit Mercedesy k jejich obrazu. Výsledkem společných snah je exkluzivní provedení Mercedesu třídy V, tedy jinak běžně dostupné dodávky, která může nabírat rozličných uspořádání a pojetí interiéru, minibus nevyjímaje. Stroj pojmenovaný Vulcanus vycházející z čínské varianty V260L má ale daleko ke kterémukoli z nich - vystoupal na novou úroveň osobní přepravy.
Venkovní vzhled se od továrního provedení zase tak neliší. Specifickým jej činí barevné segmenty, které doprovází výrazné chromování kolem oken a na dveřích. Ve spodní části předního nárazníku jsou nově umístěna trojúhelníková denní světla z LED, zatímco charakteristická mřížka se znakem získala další nálož chromového lesku. Bez třpytivého oslnění by Číňané nemohli existovat, vedle tmavého laku zářivé doplňky správně vyniknou. To ale na „Vulkánu” není to nejzajímavější.
Až vstupem přes elektricky otevírané zadní dveře se vážení klienti ocitnou v úplně jiném autě. Vstup je možný z obou stran a pasažér okamžitě pochopí, kde se renomované designové studio vyřádilo především. Uvnitř velkorysé kabiny opravdu nezůstal kámen na kameni.
Prostor pro cestující využívá jemnou kůži a skutečné dřevo, které by mělo vytvářet útulnou atmosféru. Dojem pomáhají vyšperkovat záclonky a tři luxusní křesla. Interiér vypadá jako špičková přepychová místnost, příjemné materiály jsou kombinovány s nejmodernějšími technologiemi. Za zmínku stojí čtečky otisků prstů, velké obrazovky s vysokým rozlišením, interaktivní systém, tablety pro pasažéry a další elektronika.
Vulcanus má po zákroku úpravců rozdělený prostor mezi předním a zadním oddílem Mercedesu, aby bylo zajištěno maximální soukromí cestujících. Až trojice lidí si může nerušeně užívat jízdu nebo řešit obchodní záležitosti. Ačkoliv je vylepšená třída V primárně určena manažerům, může být minibus konfigurován na zakázku třeba i pro rodinné použití.
O dvanáctiválci pod kapotou můžeme v tomto případě jen snít, realita ale nemusí být zase o tolik horší. Vůz ke svému pohonu používá buď benzinový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 165 kW (225 koní) nebo přeplňovaný čtyřválec 2,0 s výkonem 155 kW (211 koní). Nejvyšší rychlost pak činí vždy 185 km/h. Zmiňovaných 210 km/h v devíti lidech to tedy není, ale jen o 25 km/h se ve třemi lidmi zavalenými komfortem také nebude k zahození...
Mercedes Vulcanus je výsledek spolupráce Italdesignu a stejně zaměřených kolegů z Číny, oprašuje ideu minibusu Columbus ze začátku 90. let minulého století
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva