Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
JAC Refine A6 2015: čínský sedan nestydatě kopíruje Audi, včetně jména
18.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Číňané jsou zkušení plagiátoři. Nový sedan střední třídy svůj původ ani nekryje, A6 v názvu je toho jasným důkazem. Přilepil k němu mnohem víc.
JAC Motors, celým jménem Jianghuai Automobile Co Ltd. je čínskou automobilkou, kterou už zhruba 50 let vlastní čínský stát. V případě tak zaběhnutého výrobce bychom čekali trochu slušnosti, po všemožných dřívějších průšvizích minimálně pozitivní vývoj, nic takového se ale u JAC neděje a zjevně ani nechystá, vše zůstává při starém. JAC už v minulosti proslulo třeba slepencem Audi Q7 a Mercedesu ML, kopírování se nakonec nevyhnulo ani korejské Hyundai ix35, JAC ale posunuje laťku automobilového křížení stále výše. Nyní už i mezi luxusními sedany a ještě se k tomu hrdě hlásí v názvu.
Řeč je o modelu Refine A6, u kterého bychom slovo Refine (řekněme „vylepšení”) nepoužili ani pod vlivem lysohlávek. Jeho předprodukční podoba byla k vidění na letošním autosalonu v Pekingu, kdy se ovšem s ohledem na aprílový termín konání dala brát s velkou rezervou, navíc auto vypadalo jako skutečná A6 jen částečně. Jenomže ona si svůj vzhled slepeného Audi A6 a Toyoty Avensis očividně vezme i do sériové výroby - potvrzují to nejnovější špionážní záběry předprodukčního prototypu.
Nejvýraznějším odkazem na Audi jsou přední světlomety, které u testovacho vozu používají klasické čočky bi-xenonových světlometů, zatímco u konceptu jde šlo o LED-provedení, jenž Audi. Odlišností je samozřejmě chromem zdobená hexagonální maska chladiče s typickou hvězdou, na zádi pak zaujmou LED svítilny zdánlivě připomínající ty z Avensisu. K tomu jsou tu velmi výrazná, „všemi mastmi mazaná“ kola, která by nám zase seděla spíše na luxusní americké auto.
Kopírování pokračuje i v nesourodém interiéru, který je směsicí nápadů Audi, Mazdy a Toyoty a bůh ví, čeho dalšího ještě. Mnoho tlačítek je nám povědomých, totéž se dá tvrdit o ráměčcích ventilace i dřevěných dekorech. K ovládání funkcí poslouží nejen čtyřramenný multifunkční volant, ale také soustava ovladačů komunikačního rozhraní „Dangba Information Control Systém“ umístěná za voličem převodovky a smozřejmě i centrální displej na vrcholu palubní desky, který v podobném umístění figuroval v Mercedesech. Odkazem na jiné vozy je také elektrická parkovací brzda a startovací tlačítko.
Pětimetrová limuzína s rozvorem 2,915 metru evidentně hodlá přinést luxus evropských limuzín za každou cenu, třebaže se jí to těžko podaří. O pohon předních kol se totiž budou starat výhradně benzinové čtyřválcové přímovstřikové turbomotory TGDI s objemem 1,5 a 2,0 litru, přičemž jejich výkon vrcholí na 190 koních a točivý moment na 280 Nm. Ani cena za tento kopírovaný luxus nebude zcela nízká, neboť vůz bude cenou startovat zhruba na 180 tisících juanech (610 tisících korunách) za slabší motor, vrcholné provedení se základní výbavou však vyjde v přepočtu na 850 tisíc. Tak jestli tohle nebude na (úspěšnou) žalobu, pak už nevíme, co víc by si JAC mohl dovolit...
Sériová verze Refine A6 si s odkazem na originál hlavu opravdu nedělá
Už koncept ale připomínal Audi A6 bezpečně
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 5 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva