Jaguar chce být jako Audi. Ani ze značení jeho aut už nepoznáte, jaký mají motor

Řešení Britů je jen o malinko více výmluvné, než to německé. Objem ani počet válců na sebe motory skrze nové značení neřeknou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar chce být jako Audi. Ani ze značení jeho aut už nepoznáte, jaký mají motor

27.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar chce být jako Audi. Ani ze značení jeho aut už nepoznáte, jaký mají motor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Řešení Britů je jen o malinko více výmluvné, než to německé. Objem ani počet válců na sebe motory skrze nové značení neřeknou.

Před několika málo týdny Audi oznámilo, že své vozy již přestane dekorovat odkazem na objem pohonných jednotek pod kapotou a přejde na nové značení. Není to až tak překvapivé, neboť s ohledem na downsizing se již neprodává tolik objemných osmiválců či šestiválců, jejichž symbol na zádi něco znamená. Malý objem a nízký počet válců může srážet společenský kredit zákazníků značky, a protože downsizovaných motorů mají i prémiové automobilky v nabídce čím dál více, nehodí se jim značení typu 2,0 TDI do krámu.

Audi se proto rozhodlo, že své modely začne označovat dvoučíslím odkazujícím na výkon. Pomocí dvojice čísel lze ale výkon vyjádřit jen u velmi malých aut, prakticky vše od nižší střední třídy nahoru již počítá se třemi ciframi. Audi tak sáhlo po jakýchsi výkonových rozsazích, kdy třeba označení 30 odkazuje na motory s výkonem od 110 do 130 koní.

Podobným směrem nyní vyrážejí i britské automobilky Jaguar a Land Rover. Ani ty už nám nechtějí říkat, jestli je pod kapotou motor V8, V6 nebo R4, natož pak jaký má objem, přesto jejich nové značení alespoň trochu výmluvné je. Jednotlivé vozy totiž na svých zádích ponesou kupříkladu označení P380 AWD, jak ostatně dokumentuje snímek jednoho z čtenářů britského magazínu Auto Express. Dotyčný totiž zachytil při testech Jaguar F-Type, který byl touto dosud neodhalenou plaketkou označen.

Je přitom více než jisté, že písmeno „P“ odkazuje na slůvko Petrol, tedy na benzinovou verzi. Ono trojčíslí pak udává výkon vozu v koních, stran toho je patrný také odkaz na pohon všech kol. Zadokolky se nejspíše budou muset obejít bez jakékoliv zvýraznění pohonu, v případě dieselů pak dorazí písmeno „D“. Čekat tedy můžeme názvy jako D180, D240 nebo D300.

Ani toto označení nás netěší, neboť dovoluje za stejná čísla schovávat docela jiná řešení. P300 bude pořád P300, přitom 300koňový čtyřválec je něco docela jiného než šestiválec. Právě tohle ale zřejmě Britové plánují skrývat - světem totiž již nějaký ten pátek kolují spekulace o odchodu pětilitrového osmiválce a jeho nahrazení šestiválcovou jednotkou s mnohem nižší papírovou spotřebou. A čtyřválce už ve velkém dostali do hry dříve.

Na daném šprochu samozřejmě nemusí být ani špetka pravdy, nicméně odhalení nové nomenklatury nahrává právě downsizingové budoucnosti. Na další tiskové zprávy Jaguaru a Land Roveru jsme tedy zvědavi. Aktuálně pak jen dodáme, že změna se netýká jen vozů s benzinovým či dieselovým motorem, ale také chystané elektrické ofenzivy. Zcela nový Jaguar I-Pace by tak již měl dorazit se znakem E400, s „Éčkem“ ale mimo to počítá i elektrické SUV Range Roveru, jenž se ukáže v roce 2019.


Jaguar chce být jako Audi. Ani ze značení jeho aut už nepoznáte, jaký mají motor - 1 - Jaguar F-Type nova nomenklatura spy foto 01Jaguar chce být jako Audi. Ani ze značení jeho aut už nepoznáte, jaký mají motor - 2 - Jaguar F-Type nova nomenklatura spy foto 02Jaguar chce být jako Audi. Ani ze značení jeho aut už nepoznáte, jaký mají motor - 3 - Jaguar F-Type nova nomenklatura spy foto 03
Jaguar a stejně tak i Land Rover změní nomenklaturu, tento krok je ale na rozdíl od Audi mnohem smysluplnější

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.