Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type: sériový C-X16 má své jméno i budoucnost
4.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dosud se mu říkalo zabiják Caymanu, ve skutečnosti ale ponese jméno F-Type a po krku půjde Boxsteru. Prodávat se totiž bude nejprve jako roadster.
Jaguar loni okouzlil svět odhalením konceptu C-X16 a příliš se nepochybovalo o tom, zda se tento vůz dočká také sériové výroby. Hned záhy se proto objevily informace o tom, kolik bude stát a co ve své produkční verzi nabídne, konkrétnějších informací jsme se ale dočkali až o více než půl roku později, právě dnes.
Před malou chvílí totiž Jaguar na své tiskové konferenci na Auto Show v New Yorku oznámil, že nový model vzešlý ze studie C-X16 ponese jméno F-Type. Je to poněkud překvapivá volba, neboť toto označení náleželo již konceptu Jaguaru z přelomu století, ale realita už je taková. Samotný vůz zatím výrobce ukázal jen ve formě prototypu na sadě vlastních „špionážních” fotek, oznámil však, že do prodeje vstoupí v polovině příštího roku a od konceptu se vzhledové vzdálí jen minimálně
Jaguar totiž nechce, aby byl sériový vůz po úchvatné studii zklamáním, což se nezřídka stává. Jedinou změnu, kterou designový šéf automobilky Ian Callum naznačil je eliminace do strany otevíraného víka zavazadlového prostoru či třetích dveří, chcete-li. Sériové řešení má být praktičtější.
Zajímavé je, že vůz se nejprve bude prodávat jako roadster - proč, to nevíme, už předchozí špionážní fotky ale naznačovaly, že testy nyní prochází jen otevřená verze. Kupé by se mělo představit později, pravděpodobně před koncem příštího roku.
Technické detaily zatím nebyly potvrzeny, podle dosavadních informací ale s hybridním pohonem F-Typu po vzoru C-X16 zpočátku počítat nemůžeme. Pod kapotou se zprvu objeví kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec odvozený z dnešního „kočičího” V8, jenž by měl nabídnout nejvýše 380 koní výkonu, později jej mají doplnit další agregáty též odvozené z dnešní nabídky Jaguaru. Převodovka by měla být vždy výlučně osmistupňová automatická, poháněná kola pochopitelně zadní.
Jaguar na tiskové konferenci dále upřesnil, že F-Type bude mnohem více řidičským autem než dnešní XK. Ačkoli nadále půjde o vůz určený primárně pro běžný provoz, z pohledu řidiče má jeho charakter začínat tam, kde současný vrchol řady XK, model XKR-S, končí. Šéf firmy dokonce „vyhrožuje” tím, že bude stejně rychlý jako XKR-S - sice méně výkonný, al eo to lehčí a ovladatelnější.
Další detaily o samotném autě budou ještě chvíli tajemstvím, už jeho právě odhalené jméno si ale zaslouží více pozornosti. Naznačuje totiž, jakým způsobem budou označeny další nové modely značky, které mají opustit dnešní řešení X + další písmeno. Automobilku jej chce hodit za hlavu především proto, že ji značně omezuje v rozletu a pro zákazníky není přehledné. Vzhledem k tomu, že vrcholné modely se jmenují XJ a XK, má firma k dispozici jen polovinu abecedy a v ní i spoustu vyloučených možností až už kvůli konfliktu s jinými registrovanými značkami, nebo proto, že zkrátka znějí zvláštně. Konkrétně Jaguar zmiňuje, že třeba Číňany označení dnešních modelů dokonce odrazují od koupě.
Nová jména mají jasně říkat, kam ten který „Jag” patří a nový F-Type naznačuje, jakým směrem by se firma měla dále ubírat. Pravděpodobně se tak dočkáme řady označení, která budou tak trochu připomínat nabídku Mercedesu - akorát třídu nahradí typ...
Maskovaný prototyp Jaguaru F-Type se zřejmě snaží skrýt dávno viděné
Pohled na loňský koncept C-X16 zřejmě řekne více, tedy pokud si odmyslíte jeho střechu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva