Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type: sériový C-X16 má své jméno i budoucnost
4.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dosud se mu říkalo zabiják Caymanu, ve skutečnosti ale ponese jméno F-Type a po krku půjde Boxsteru. Prodávat se totiž bude nejprve jako roadster.
Jaguar loni okouzlil svět odhalením konceptu C-X16 a příliš se nepochybovalo o tom, zda se tento vůz dočká také sériové výroby. Hned záhy se proto objevily informace o tom, kolik bude stát a co ve své produkční verzi nabídne, konkrétnějších informací jsme se ale dočkali až o více než půl roku později, právě dnes.
Před malou chvílí totiž Jaguar na své tiskové konferenci na Auto Show v New Yorku oznámil, že nový model vzešlý ze studie C-X16 ponese jméno F-Type. Je to poněkud překvapivá volba, neboť toto označení náleželo již konceptu Jaguaru z přelomu století, ale realita už je taková. Samotný vůz zatím výrobce ukázal jen ve formě prototypu na sadě vlastních „špionážních” fotek, oznámil však, že do prodeje vstoupí v polovině příštího roku a od konceptu se vzhledové vzdálí jen minimálně
Jaguar totiž nechce, aby byl sériový vůz po úchvatné studii zklamáním, což se nezřídka stává. Jedinou změnu, kterou designový šéf automobilky Ian Callum naznačil je eliminace do strany otevíraného víka zavazadlového prostoru či třetích dveří, chcete-li. Sériové řešení má být praktičtější.
Zajímavé je, že vůz se nejprve bude prodávat jako roadster - proč, to nevíme, už předchozí špionážní fotky ale naznačovaly, že testy nyní prochází jen otevřená verze. Kupé by se mělo představit později, pravděpodobně před koncem příštího roku.
Technické detaily zatím nebyly potvrzeny, podle dosavadních informací ale s hybridním pohonem F-Typu po vzoru C-X16 zpočátku počítat nemůžeme. Pod kapotou se zprvu objeví kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec odvozený z dnešního „kočičího” V8, jenž by měl nabídnout nejvýše 380 koní výkonu, později jej mají doplnit další agregáty též odvozené z dnešní nabídky Jaguaru. Převodovka by měla být vždy výlučně osmistupňová automatická, poháněná kola pochopitelně zadní.
Jaguar na tiskové konferenci dále upřesnil, že F-Type bude mnohem více řidičským autem než dnešní XK. Ačkoli nadále půjde o vůz určený primárně pro běžný provoz, z pohledu řidiče má jeho charakter začínat tam, kde současný vrchol řady XK, model XKR-S, končí. Šéf firmy dokonce „vyhrožuje” tím, že bude stejně rychlý jako XKR-S - sice méně výkonný, al eo to lehčí a ovladatelnější.
Další detaily o samotném autě budou ještě chvíli tajemstvím, už jeho právě odhalené jméno si ale zaslouží více pozornosti. Naznačuje totiž, jakým způsobem budou označeny další nové modely značky, které mají opustit dnešní řešení X + další písmeno. Automobilku jej chce hodit za hlavu především proto, že ji značně omezuje v rozletu a pro zákazníky není přehledné. Vzhledem k tomu, že vrcholné modely se jmenují XJ a XK, má firma k dispozici jen polovinu abecedy a v ní i spoustu vyloučených možností až už kvůli konfliktu s jinými registrovanými značkami, nebo proto, že zkrátka znějí zvláštně. Konkrétně Jaguar zmiňuje, že třeba Číňany označení dnešních modelů dokonce odrazují od koupě.
Nová jména mají jasně říkat, kam ten který „Jag” patří a nový F-Type naznačuje, jakým směrem by se firma měla dále ubírat. Pravděpodobně se tak dočkáme řady označení, která budou tak trochu připomínat nabídku Mercedesu - akorát třídu nahradí typ...
Maskovaný prototyp Jaguaru F-Type se zřejmě snaží skrýt dávno viděné
Pohled na loňský koncept C-X16 zřejmě řekne více, tedy pokud si odmyslíte jeho střechu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry