Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR: nejostřejší kočka oficiálně, detailně. Známe i první ceny
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Vrcholné provedení dostalo 575 koní, výrazně nižší hmotnost a agresivnější bodykit. K mání je jako kupé i roadster, a to od 3,8 milionu korun.
Doplněno 19.2. České zastoupení Jaguaru pustilo do světa také první ceny, jenž se týkají tuzemského trhu. Za kupé F-Type SVR tak dáte 3 859 900 Kč, roadster vás vyjde na 4 054 710 Kč. Ve výsledku tedy budete platit jen nepatrně více než Britové.
O vrcholném Jaguaru F-Type SVR jsme si víceméně vše důležité řekli již před pár týdny, kdy online unikla dealerská brožura. S tou ovšem bylo spojeno jen pár snímků, zatímco nyní Britové později poslali do světa vskutku obsáhlou fotogalerii. Zároveň k nám dorazila i tisková zpráva, ve které jsou zmíněny některé detaily, jenž nebylo možné ze zmiňované brožury vyčíst. Představení kupé a kabrioletu si tedy dáme znovu, přičemž odstartovat můžeme britskými cenami. Ty začínají na sumě 110 000 GBP (cca 3 805 000 Kč) za kupé, respektive na 115 485 GBP (3 995 000 Kč) za kabriolet.
Srdcem obou variant je stejně jako v případě modelu F-Type R přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten všech díky nové kalibraci řídicí jednotky produkuje 575 koní a 700 Nm. S tímto výkonem kupé i kabriolet pokoří stovku za pouhých 3,7 sekundy a dosáhnou nejvyšší rychlosti 322 km/h, respektive 313 km/h. Za opravdu výrazné zlepšení jízdní dynamiky přitom nevděčí pouze 25koňovému navýšení výkonu, ale také přepracované osmistupňové automatické převodovce Quickshift, která nyní pracuje rychleji.
Dále novinka dostala do vínku nižší hmotnost, na které se zásadní měrou podílí nový výfukový systém z titania a Inconelu, tedy materiálu využívaného v šampionátu Formule 1. Jen díky tomuto prvku vůz váží o 16 kilogramů méně než základní osmiválcové provedení s pohonem všech kol, úsporu dalších 10 kg pak zajišťují kovaná 20palcová kola osazená pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu.
Kromě toho je ovšem možné vůz osadit ještě karbonovou střechou (-29 kg) či karbon-keramickými brzdami (-21 kg) o rozměru 398 milimetrů vpředu a 380 mm vzadu. Standardem jsou přitom ocelové 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče. Opomenout samozřejmě nesmíme ani na novou zadní nápravu, která sice sráží hmotnost pouze o 0,6 kg, nicméně tuhost navyšuje o podstatných 41 procent.
Jaguar přepracoval rovněž již zmiňovaný systém pohonu všech kol, zejména pak jeho elektronický aktivní zadní diferenciál. Samotný podvozek klesl o tři milimetry blíže k zemi a pyšní se sportovnější charakteristikou, systém Dynamic Stability Control pak má řidiči umožnit dosažení maximálního potenciálu vozu za všech podmínek. Rozvor kol však kupodivu zůstává shodný jako u základních verzí.
Přesunout se můžeme k vizuálním změnám, kterých rovněž není málo. Kromě oněch 20palcových kol a standardně dodávaných pneumatik Pirelli P Zero tu máme nový čelní nárazník s většími vstupy vzduchu a přidaným spoilerem, ventilovanou kapotu nebo masivní zadní křídlo. To se u kupé aretuje po překročení rychlosti 113 km/h, v případě roadsteru vám postačí dosažení 96kilometrového tempa.
Do kabiny dorazila sportovní sedadla stavitelná elektronicky ve 14 směrech a čalouněná kůží se vzorem Argyle. K mání jsou pak multimediální systémy InControl Touch či InControl Touch Plus, které je možné spřáhnout s audio aparaturou Meridian o výkonu 380 nebo 770 wattů. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, zmínit tak již můžeme jen živý ženevský debut a letní zahájení prodeje.
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru F-Type SVR 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Onboard videa 03.29. 15:25 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan