Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.
Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy nás Jaguar oficiálně seznámil s novým modelem F-Pace. Přesto ale existují oblasti, které stále jsou zahaleny rouškou tajemství. Britové se je rozhodli postupně odkrývat, pročež si nově můžeme říci pár slov o hliníkové slitině RC 5754, jež byla v automobilovém průmyslu použita vůbec poprvé.
Díky tomuto materiálu se hmotnost Jaguaru F-Pace pohybuje mezi 1 665 a 1 884 kilogramy, čímž získává výrazný náskok oproti konkurenci. BMW X4 váží 1 805 až 1 935 kg, Porsche Macan pak 1 845 až 2 000 kg. Máme tu tedy až 180kilový rozdíl navzdory faktu, že F-Pace je ve srovnání s oběma německými vozy větší v každém ohledu.
Produktový manažer značky Andrew Chapman uvedl, že slitina RC 5754 je založena na směsi hliníku a horčíku, kdy podíl prvního materiálu je větší než u dalších obdobných slitin. Navíc Jaguar použil recyklovanou formu, což redukuje zátěž na životní prostředí v průběhu celé výroby a snižuje náklady.
F-Pace navíc nevyužívá jen slitiny z pětitisícové série, ale zároveň má některé komponenty ze šestitisícové. Ty se dovedou lépe vypořádat s následky nárazu a lépe pohlcují energii během havárie. Nic konkrétního však již Chapman neuvedl, pouze dodal, že hliník je pro značku naprosto nezbytným stavebním kamenem.
Důvodem je „ovladatelnost, nízké těžiště a tuhost, díky kterému můžeme podvozek naladit opravdu brilantně - jsme proto světoví lídři v oblasti hliníkové konstrukce“. My pak jen můžeme dodat, že F-Pace aktuálně startuje na sumě 1 189 188 Kč. Za to si přitom pořizujete dvoulitrový diesel o výkonu 180 koní a výbavu Pure.
Jaguar F-Pace staví na hliníko-hořčíkové slitině, díky níž je podstatně lehčí než konkurence
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 35 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch