Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci

Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci

19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.

Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy nás Jaguar oficiálně seznámil s novým modelem F-Pace. Přesto ale existují oblasti, které stále jsou zahaleny rouškou tajemství. Britové se je rozhodli postupně odkrývat, pročež si nově můžeme říci pár slov o hliníkové slitině RC 5754, jež byla v automobilovém průmyslu použita vůbec poprvé.

Díky tomuto materiálu se hmotnost Jaguaru F-Pace pohybuje mezi 1 665 a 1 884 kilogramy, čímž získává výrazný náskok oproti konkurenci. BMW X4 váží 1 805 až 1 935 kg, Porsche Macan pak 1 845 až 2 000 kg. Máme tu tedy až 180kilový rozdíl navzdory faktu, že F-Pace je ve srovnání s oběma německými vozy větší v každém ohledu.

Produktový manažer značky Andrew Chapman uvedl, že slitina RC 5754 je založena na směsi hliníku a horčíku, kdy podíl prvního materiálu je větší než u dalších obdobných slitin. Navíc Jaguar použil recyklovanou formu, což redukuje zátěž na životní prostředí v průběhu celé výroby a snižuje náklady.

F-Pace navíc nevyužívá jen slitiny z pětitisícové série, ale zároveň má některé komponenty ze šestitisícové. Ty se dovedou lépe vypořádat s následky nárazu a lépe pohlcují energii během havárie. Nic konkrétního však již Chapman neuvedl, pouze dodal, že hliník je pro značku naprosto nezbytným stavebním kamenem.

Důvodem je „ovladatelnost, nízké těžiště a tuhost, díky kterému můžeme podvozek naladit opravdu brilantně - jsme proto světoví lídři v oblasti hliníkové konstrukce“. My pak jen můžeme dodat, že F-Pace aktuálně startuje na sumě 1 189 188 Kč. Za to si přitom pořizujete dvoulitrový diesel o výkonu 180 koní a výbavu Pure.


Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 1 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 01Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 2 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 02Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 3 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 03Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 4 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 04Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 5 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 05Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 6 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 06Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 7 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 07Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 8 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 08Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 9 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 09Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 10 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 10Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 11 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 11Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 12 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 12Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 13 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 13Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 14 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 14Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 15 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 15Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 16 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 16Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 17 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 17Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 18 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 18Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 19 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 19Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 20 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 20Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 21 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 21Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 22 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 22Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 23 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 23Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 24 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 24Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 25 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 25Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 26 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 26Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 27 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 27Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 28 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 28Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 29 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 29Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 30 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 30Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 31 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 31Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 32 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 32Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 33 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 33Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 34 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 34Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 35 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 35Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 36 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 36Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 37 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 37Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 38 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 38Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 39 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 39Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 40 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 40Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 41 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 41Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 42 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 42Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 43 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 43Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 44 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 44Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 45 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 45Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 46 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 46Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 47 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 47Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 48 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 48Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 49 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 49Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 50 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 50Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 51 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 51Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 52 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 52Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 53 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 53Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 54 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 54Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 55 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 55Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 56 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 56Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 57 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 57Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 58 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 58Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 59 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 59Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 60 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 60Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 61 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 61Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 62 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 62Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 63 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 63Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 64 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 64Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 65 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 65Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 66 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 66Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 67 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 67Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 68 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 68Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 69 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 69Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 70 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 70Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 71 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 71Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 72 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 72Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 73 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 73Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 74 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 74Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 75 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 75
Jaguar F-Pace staví na hliníko-hořčíkové slitině, díky níž je podstatně lehčí než konkurence

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.